Természetesen akkor rendereli, mikor közelmész hozzá, ez logikus erőforráskímélés. Viszont minden bolygó előre van definiálva (egyszer lett a teljes galaxis legenerálva) adatbázisból építi újra őket.
Elite-ben pedig le lehetszállni bolygókra csak légkörrel rendelkezőkre még nem. Az oka pedig az, hogy jelenleg tervezőasztalon van a "miként". Nem akarnak üres bolygókat, élővilágot szeretnének, lávafolyamokat, növényzetet stb. És miután az Elite úgy néz ki, ahogy nem egyszerű / nem kevés munka olyan képi minőségben megvalósítani változatos bolygókat. Továbbá emlékeim szerint Elite-ben nem is szívesen generálnák ezeket, hanem félig kézzel, ami ugye sokkal minőségibb eredmény, sokkal több munkával. Lásd Star Citizen félprocedurális bolygói. Na kb olyat szeretne az Elite is.
NMS-nél a 100%-osan statikus (nem mozog semmi, 0 asztrofizika) és rajzfilmes megvalósítás és maga a játékmechanika sokat könnyít a dolgon. Elite egy fajta szimulátor féleség, gravitációval keringési pályákkal, forgási időkkel, tömeggel, stb-vel. Nem lehetetlen, de baromi nagy meló élő világokat generálni ennyi adat függvényében.