Elite-ben igen, és EVE-ben is a galaxis előre le lett generálva amikor indult a játék. Elite-ben valós rendszernevek is vannak, amiket a fejlesztők raktak be az adatbázisba, szóval tényleg le van tárolva a galaxistérkép. NMS-ben csak egy seed van, amiből kiindulva generálja az aktuális galaxist. Ha ezt a seed-et megváltoztatnák akkor megváltozna a teljes galaxis. Amikor NMS-ben eléred a galaxis közepét, berak egy új galaxisba aminek más a seed-je. Ezzel gyakorlatilag végtelen számú galaxist és naprendszert tud generálni. Ha pedig végtelen a naprendszerek száma, akkor nem lehet előre letárolni se.
Az Elite az valósághűbb és mélyebb játék, az EVE meg még mélyebb, viszont a grafikus engine technológiában és procedurális generálásban a NMS tud többet. Az Elite nem tudná kezelni azt a procedurális generálást amit a NMS tud, ezért vannak csak kopár holdak a játékban, nem azért mert az valósághű.