Na igen, ennek a játéknak a vonzereje a világok felfedezésében volt, ezt várták legtöbben, hiszen ilyesmire még nem volt példa ilyen léptékben és ilyen szinten randomizált módon. Minden más feature létezik már ezer éve más játékokban is. Nem lett rossz a végeredmény ebből a szempontból, de nem is hozza azt, amit az előzetesek alapján vártam volna. Már az első trailer azt állítja, hogy "every atom procedural". Ez messze nem igaz sajnos. Alapvetően nem sok assetből dolgozik a játék, így nagyjából 20-30 bolygó után már ismétlődik minden, csak nem nagy gombát látsz, hanem kicsit, de pont úgy néz ki mint a másik bolygón. Ebből a szempontból a leginkább kiábrándító számomra a barlangok generálása, melyek ha megnézed, teljesen azonosak! Maximum 5-6 féle asset van csak, így bárhová mész, a barlangok ugyanúgy néznek ki.
Az irányítás hiányosságai miatt én nem is harcolok a játékban, eleve nincs semmiféle joystick támogatás, nemhogy HOTAS, egérrel meg már 1996-ban sem játszottam repülős játékokat. A felszíni repdesés a legrosszabb, tulajdonképpen magától repül a hajó. Az utolsó patch javított valamicskét, de nem sokat, maximum már beleütközhetek egy hegybe, mert korábban azt is kikerülte magától. De repülni tkp. most sem lehet rendesen. Ezek engem nagyon zavarnak, még akkor is, ha nem szimulátorról van szó. Egy alap repülési modellt megérdemelne egy ilyen game, még akkor is, ha nem kifejezetten szimulátor. Egy árkádosabb játékban is láttunk már rendes gázvezérlést pl.
Nagyon rossz még a térkép! Konkrétan használhatatlan. Össze-visza ugrál, nem tudom honna-hova megyek, sokszor már az előző helyet sem találom, ahonnan érkeztem. Nem tudom ezt miért így csinálták meg, de ebből a szempontból nálam az Elite az etalon.