igen, nyilván jó grafkártya se árt hozzá, de mindent generál algoritmusokból. pl ha leszállsz egy bolygóra, az legalább 6 egymásra épülő algoritmus réteg ami legenerálja, ahogy közeledsz a felszínéhez (lod = leved of detail). ahogy közeledsz a legenerált térképrészt újra felbontja és még részletesebben legenerálja, és ezt így megy amig le nem szállsz. nem véletlen hogy az egész játék alig 3-400 megabájt, a többi az mind csak textúrák, meg vagy 2 gigányi hangfájl. egy bolygó csak egy hosszú kódszámsor, amit "kibontanak" az algoritmusok attól függően mennyire részletesen kell megjeleníteni. ez a kódszám viszont mindig ugyanúgy bontódik ki, ezért lesz tökugyanolyan a bolygó ha újra le kell generálni később. a fentiek miatt a program és a programozók se tudják hogy mi van egyes bolygókon konkrétan, emiatt sokminden csak nagyon körülményesen valósítható meg. pl mikor sétálsz egy bolygón egy egész láthatatlan radarrendszert visz magával a karaktered aminek a segítségével megállapítja hogy egyáltalán barlangban vagy épületen belül vagy vízben vagy-e, és ennek segítségével állitja elő a hangokat. ha lerakott tárgyakat és egyéb dolgokat meg brutál szögfüggvényekkel jegyzi meg hol hol vannak ha később vissza akarsz térni hozzájuk. ezek elég processzorigényes dolgok. de pl ha megfigyeled miután leszálltál egy bolygóra és ott sétafikálsz akkor nem kell már új dolgokat generálnia és akkor gyors a program, viszont ha gyorsan repkedsz alacsonyan vagy száguldozol akkor megintcsak számol mint a barom hogy kigenerálja a környezeted.