Az új frissítésekksel megint jött egy adag proc.gen asset, valóban változatosabb lett. Az alapok szerintem zseniálisak, a kivitelezéssel van baj. Egyrészt túl árkád, az irányítás és a hajók "fizikája" (ami nincs) rettenetes, az a három faj amit beletuszkoltak, rendkívül gyerekes design (mondjuk a hajók is, mint a Lego játékok), viszont a bázisépítés meglepően jó. Az egész játékon az jön le, hogy nem igazán tudják, mit is akartak csinálni.
Ezt az engine-t egy normálisabb space sim alá betenni főnyeremény lenne, persze erős balanszírozással, kevesebb élő bolygóval (de azokat változatosan), több és komolyabb látványtervezésű járművel, és szintén komolyanbb alienekkel, meg egy rendes sztorival .
Így is szórakoztató 100-200órát is akár, csak pont az a baj, hogy a felfedezés önmagában, konkrét cél nélkül egy idő után érdektelenné válik. Illetve miután felfedezed, hogy milyen séma alapján generálódik a flora/fauna, akkor már nagyon sivár lesz az egész. Pl. az állatok semmi mást nem csinálnak, mint egy körön belül megjelennek és futkosnak. Ezt a képzeletbeli kört random ledobálja a játék a felszínre és ennyi. Nincsenek olyan questek pl., ahol valami különlegesebb dolgot lehetne találni, pl. egy spéci állatot levadászni ami amúgy máshol nem jelenik meg, vagy hasonlók.