Rust, DayZ, WarZ egyre megy ahol a játék lehetõséget ad a játékos társ kifosztására ott mindig jelen lesz a PVP.
A Rust pl nem arról szól, hogy nyugodtan gyûjtögetsz építgetsz arra vannak másik játékok. Itt konfliktus nagy eséllyel elég hamar kialakul és elég nagy eséllyel kifosztanak elég hamar és több alkalommal errõl szól a játék. Persze ennek nem azt kéne jelentenie, hogy a kezdõket farmolják a rutinosabb játékosok de ez már nem a játék hibája hanem a játékostársadalmat tükrözi.
Véleményem szerint a Rust esetén az egyik napról a másikra túlélni és szinten tartani magát az embernek épp elég kihívás. Ha valaki csak az építgetés és gyûjtögetés miatt venné meg de a pvp-t nem szereti akkor ne vegye meg! Maga a gyûjtögetés craftolgatás aktív játékkal 1-2 hét alatt megunható a jelenlegi formában. Legalábbis szerintem :)
Az a legjobb ha úgy játszik az ember, hogy nem foglalkozik vele mit veszíthet. Elvégre miért kraftolsz M4-et ha a ládában porosodik vagy miért kraftolsz bõr vagy kevlár páncélt ha nem használod ? Ha van valamid használd nem egy szituációban megmentheti az embert egy farmolós körúton ha ott van nála egy shoti vagy egy m4. Ha meg felfegyverezve is meghalsz akkor ez van gyûjtögetsz és craftolsz másikat. Ez errõl szól :)
Nagyon kicsi az esélye annak, hogy valaki heteket eltud úgy játszani egy népes szerveren, hogy elkerül minden konfliktust ilyenek ezek a túlélõ játékok :).