Jól szimulálja a valóságot, amiben szintén nem valami nemes célért éled túl ezeket a helyzeteket, hanem azért, mert nem akarsz megdögleni. A játék nagyon sok órára ellát célokkal, tehát az hogy valami küldetésed legyen, az akkor merül fel benned, amikor más játékoknak a végére értél. Én szinte mindig a befagyott tavas területen kezdek, itt sok sok órán keresztül kénytelen vagyok azzal foglalkozni, hogy legyen egy komplett ruházatom, amiben az akciórádiuszom megnő, összeszedem az alapvető felszerelést, és akkor leslattyogok a tengerpartra, ott is összeszedek mindent, és amikor már kiépítettem magamnak egy rendszert és tele vagyok tartalékokkal, na akkor jut eszembe, hogy mocskosul hiányzik még valami a játékhoz. De mire ide eljutok, az mittudomén 30 óra. Ami talán dobhatna a játékon még, ha például építkezhetnénk. Csak igazából nincs szükség rá, mert komplett házak vannak elszórva, és erre minek építenék még bármit? Talán lehetne még fokozni, hogy npc-k támadjanak meg, de egy darab npc nincs a játékban. De az még adna feladatot, ha építhetnék egy kisebb erődöt a vadonba egy nagyon kedvező helyre, minden felszereléssel ellátva, és közben folyamatosan zaklatnának az éhes redneckek, meg a farkasok.
Ami nekem most nagyon tetszik, hogy valamelyik patchben belerakták az extrém hideg időt is, szal nem lehet biztonságban az ember a szabadban, hiába van rajta a legfaszább meleg cucc is. Volt olyan hogy 20 kiló ruházatba bugyolálva bemásztam a hálózsákba egy kocsiban, és arra ébredtem, hogy a fagyhalál küszöbén vagyok, mert odakinn -40 fok és tomboló vihar, a teljes felszerelésem meg -21-22 fokig oké.