SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Ha a véleményemet kérdezed a játékról akkor azt kell mondjam, hogy az finoman szólva is elég vegyes. Nekem már eleve elég szimpatikus a TRS -ben, hogy ők legalább tényleg próbálgatnak valami új színt belevinni ebbe a mostanra totál unalmassá vált FPS műfajba. Akik nem tudnák ők "követték el" az eredeti L4D -t is ami ugye szintén eléggé rendhagyó módon nyúlt az amúgy meglévő játékelemekhez. Egyébként egy videóban mesélték is, hogy részben az ottani "Tank" elleni elég elborult harcok inspirálták ezt a játékoz. Szerintem a Goliath eléggé hajaz is a L4D tankjára. Szóval én úgy vagyok vele, hogy mindenképp szurkolok a játéknak mert szerintem már a rajongóknak is unalmas a Battle Of Callfield Duty 643... :D Mostanában nagyon kellene a vérfrissítés. Már a Big Alpha -val is elég sokat játszottam, most meg ezzel a "nembétahanemzárttechnikaiteszt" -el is sikerült rengeteget, úgyhogy már így megjelenés előtt is sikerült elég sok tapasztalatot szereznem a játékkal kapcsolatban.
Úgyhogy ebből az eleve elég lelkes hozzáállásból nem sikerült a játéknak mégsem 100% -ig megfognia. Egyenlőre eleve csak a "Hunt" játékmódot próbálhattuk ki mi PC -sek, ami szerintem elég rossz döntés volt. Ugyanis ezzel a játékmóddal van a legtöbb gond amennyire én látom. Igaz ez azzal együtt/annak ellenére, hogy a TRS bevallása szerint ez a játék központi játékmódja erre lett belőve az elveben(???) tökéletes egyensúly... A legnagyobb gondot szerintem elég könnyű körülírni és az azzal kapcsolatos, hogy a fejlesztők láthatóan úgy gondolták, hogy a szörnynek minden körülmények között meg kell adni azt az előnyt, hogy elmenekülhessen és/vagy lopakodva kvázi láthatatlanná váljon a vadászok elől. Na most ezzel az a probléma, hogy mivel a szörny messze Stage3 -ban a legerősebb nem egy kvantumfizika kigondolni, hogy a legutolsó fejlődési szint előtt hülyeség harcba bocsátkozni a vadászokkal! Ez viszont egyre több játékban vezet oda, hogy 10-15 perc össze-vissza rohangálás után a vadászokra ront a brutálisan erős szörny akinek alig vagy semmi sérülése nincsen és úgy szétkapja őket, hogy csak minimális esélyük van a sikerre. És itt követett el egy ordas nagy hibát a fejlesztő csapat ugyanis nem lenne ez feltétlenül gond ha ezt a folyamatot valamilyen feladattal, mellékküldetéssel, tennivalóval (OK, nevezzük ahogy akarjuk) élvezetessé tették volna a vadászok számára. Viszont most a játékban az van, hogy ha a szörny ügyesen kerüli a vadászokat akkor azok konkrétan csak szétunják az életüket is. Na most kérdem én, már közepes távon mit gondol a fejlesztő hova fog ez vezetni? Ki akar majd egy olyan játékkal játszani ahol az egyre ügyesebbé és ravaszabbá váló szörnyek szépen lassan MINDEN egyes meccset ilyen dögunalom/rape bájos kombóvá fognak tenni?! Nem hiszem, hogy nagyon mellé nyúlok ha azt mondom, hogy az újdonság "varázsának" elmúltával ez hamar visszavetheti a játék iránt az érdeklődést.
Itt rögtön kitérnék arra, hogy a hivatalos fórum tele van olyan véleményekkel miszerint ez a fenti állítás nem is igaz, csak a szörnyet nem üldözni kell hanem "vadászni rá", meg ketté kell válni és "elvágni az útját"... Aha... Az első érv nettó hülyeség ami azt illeti. Nyilván még az sem tudja miről beszél aki emlegeti ezt a marhaságot, inkább ezek csak túlhálypolt hülyegyerekek akik szeretnének belelátni a játékba valami olyan mélységet ami nincs is. Azon semmilyen "felsőbbrendű" taktika nem segít, hogy mire beröffented a jetpack -edet a szörny már a térkép másik oldalán napozik. A kettéválás és "útelvágás" meg kivitelezhető, csak általában nem jó semmire. Eleve trapper -ből csak egy van. Szóval az a kettős ahol nincsen trapper mit csinál a szörnnyel?! Nyilván semmit... Tudom, sokszor próbáltuk. Elviharzik a fenébe te meg tök boldog lehetsz, hogy milyen jól elvágtad az útját. :) De még ahol ott a trapper ott is sokszor úgy átrohan a szörny, hogy mire szerencsétlen eldobja azt a vackot és végre leereszkedik a búra a szörny már visszafelé jön, nemhogy el. :)
Amúgy is érdekes a készítők mennyire a szörny "oldalát" kedvelhetik jobban. Egyértelműen ő kapja gyakorlatilag mindenből az előnyösebb, erősebb képességeket. Azt pl. kevesen tudják, hogy ha lősz a szörnyre akkor annak gyorsabban töltődik a "staminája" ami a gyakorlatban azt, jelenti, hogy az ugrás/dash képességet sűrűbben tudja használni. Nem tudom értitek e, de a szörny még abból is hasznot húz ha lőnek rá!!! Ezért nem szabad amúgy messziről lőni rá mert egyrészt figyelmezteted, hogy a közelben vagy, másrészt még gyorsítasz is rajta... De még lehetne ezeket a "szemétségeket" sorolni. A trapper nagy nehezen elkapja a dögöt erre az pillanatok alatt levadássza őt és megszűnik a dome. Miért is?! A kupola talán igényli a függőlegesen álló trappert vagy mi a szösz?! :) Ezt pl. ki kellene venni a játékból szerintem. Ha a trapper sikeresen levadássza a szörnyet akkor az viselje a következményeit ennek. Aztán az is nagyon "kedves", hogy a vadászok pár eszköze/fegyvere még őket magukat is akadályozza. Gondolom mindenki aki játszott tapasztalta, hogy egy rosszul ellőtt Orbital Barrage milyen nagy károkat tud okozni maguknak a vadászoknak, vagy Hyde gázgránátjai amik csigává változtatják őket. Ez utóbbi azért különösen nagy szemétség mert már így is sokkal lassabb vagy a szörnynél, úgyhogy ez aztán tényleg nagyon kellett. A gáz lassító hatását teljesen ki kellene venni amíg az Orbital knockback -jét kissebre állítani vagy teljesen kivenni azt is. Illetve ide sorolható az is, hogy a szörny vertikális felületeket leküzdő képessége (mászás... :) korlátlan és villámgyors, addig a vadászoké rettenetesen korlátozott és relatíve lassú. Itt szerintem ott van elcseszve a dolog, hogy a szörny nagyon gyors kell, hogy legyen Stage1 -ben mert akkor még gyenge, tényleg menekülnie kell. De már Stage2 -ben elég komoly kihívást jelent, de a brutális sebességelőnyét még ekkor is megkapja, nem is beszélve a Stage3 -ról ahol már lényegesen erősebb a vadászoknál és még mindig jóval gyorsabb. Én úgy gondolom, hogy szépen lassítani kellene rajta minden fejlődéskor. Stage 2 -ben minden falmászásért levonnék tőle egy stamina pontot (az fogy ugráskor is), Stage3 -ban pedig valamennyivel visszavenném az általános mozgási sebességét is. Szerintem ez abszolúte izgalmasabbá tenné a játékot mert amikor erősebb a szörny akkor már nem olyan nagy gond neki ha utolérik és még magyarázni is lehetne a dolgot azzal, hogy a mérete miatt egyre lomhábbá válik. Szóval én azt hiszem, hogy ez egy remek ötleten alapuló technikailag jól kivitelezett játék de ez a 4v1 formula szinte lehetetlenné teszi a tökéletes kiegyensúlyozottságot és nekem folyamatosan az volt az érzésem, hogy fejlesztők lényegesen jobban "szeretik" a szörnyet mint a vadászokat. Viszont így ebben a formában csak akkor éri meg a pénzét ha van négy (vagy inkább több) haverod akikkel szinte mindig együtt tudsz játszani mikrofonnal kommunikálva(!) mert pubokban ez a játék szinte élvezhetetlen lesz.