Van egy olyan érzésem, hogy mivel én rengeteget játszottam a játékkal egyszerűen csak hamarabb kezdtem sok mindent megtapasztalni mint akik nem vitték túlzásba a játékot. Ugyanis ezek akár hiszed akár nem nagyrészt ugyanazok a vadászok akik ellen eddig is játszottál. Egyszerűen te mostanra jutottál el a szörnnyel arra a szintre ahol egy átlagosnak mondható PUB vadászcsapat már nem igazán ellenfél neked. Én már jó ideje mondom, hogy ez egy hatalmas probléma és gyorsan a játékosok eltűnéséhez vezethet mert 40. szinten a játékok nagy része csak kínlódás a vadászoknak. És nem azért mert nem vagyunk ügyes, tapasztalt játékosok hanem mert nem egységes csapatként játsszuk a játékot...
A szörnnyel való játék minden tekintetben EGYSZERŰBB mint a vadászcsapat dolga és az egyszerű többnyire legyőzi a bonyolultat! Érdemes belegondolni, hogy a szörny előnyei a nyers gyorsaságban, erőben, rengeteg páncélban plusz életerőben rejlenek. Ezek nem olyan dolgok amiket el lehet rontani, ezt kapod és kész. Azonban a vadászoknál az igazi erő csak a precízen összehangolt és a villámgyorsan változó szituációnak megfelelően módosított pillanatnyi taktikán múlik. De itt 4 karakterosztály 4 különböző képességéről beszélünk! Rengetegszer bukunk el olyan meccseket pubokban ahol lehet érezni, hogy egyenként abszolúte jó, ügyes játékosok vagyunk, de egyetlen váratlan húzás a szörnytől és végünk van mert nem tudunk AZONNAL, összeszokott csapatként reagálni.
Maggie -vel kapcsolatban. Van egy felállás amit mostanra csak CCMM -ként emlegetnek a hivatalos fórumon. Caira, Cabot, Maggie, Markov... Ez messze a legelterjedtebb felállás a 40. szintű játékosok körében és ez is egy hatalmas probléma mert azzal, hogy sok karakter kizárólagossá válik pont a játék legnagyobb előnye a változatosság tűnik el.
Medic. Caira, vele a legkönnyebb (egyszerűség!) játszani, szóval mindenki őt hozza általában. Val nem rossz, de sokkal nehezebb vele játszani és a gyógyító képessége is korlátozottabb mint Caira -é. Laz -t hagyjuk csak bamba szörny ellen használható...
Support -nál Cabot erősen OP lett sok meccsen lenyomja sebzésben az assault -ot és az, hogy a dust tagging -al felfedi a szörny helyét szintén nagyon erőssé teszi. Ez az egyetlen karakterosztály ahol még elég sokat használják Hank -et is mert a pajzs nagyon jól jön sok szituációban és az orbital is hasznos ha ésszel használja az ember. Bucket -el konkrétan még annyian sem játszanak mint Lazarus -al pedig vele sem játszik senki... :D
Trapper. Maggie az egyetlen akinek AKTÍV "képessége" van a szörny követésére! Mind Abe és Griffin rászorul a szörny hibájára ahhoz, hogy megtalálja a szörnyet főleg (ami nagyon fontos lenne a vadászoknak) a játék elején Szóval velük nem tehetsz SEMMIT ha a szörny ügyesen játszik csak próbálod kitalálni merre lehet egyáltalán. Arról nem is beszélve, hogy Daisy egy plusz főt jelent a csapatban ami szintén döntő tud lenni bizonyos helyzetekben.
Assault. Markov elsődleges fegyvere gyakorlatilag auto aim -es ami miatt szinte folyamatosan a sebzés 100% -át kapja a szörny. A másodlagos fegyvere brutálisan pontos a másik két assault -hoz képest és az aknák messze a legjobb eszközök lelassítani a szörnyet, lezárni előle bizonyos helyeket vagy ha figyelmetlen akár brutálisan sebezni rajta. Ezzel szemben Hyde egy röhej. A lángszórónak brutálisan kicsi a range -e, a minigun -nak akkora a szórása, hogy a fél pályát beteríti, a toxic grenade konkrétan csak a saját csapat ellen hatékony a szörny körberöhögi. Parnell -el az a gond, hogy csak point blank távolságból tud 100% sebzést okozni ahogy távolodik a szörny a szórás miatt úgy csökken a shotgun által okozott sebzés. Ezt sokan nem akarják megérteni, pedig elég nyilvánvaló a hátrány Markov -al szemben! A multifire rocket launcher pedig egyértelműen a legszánalmasabb másodlagos fegyver a játékban, annyira lassúak a rakéták és olyan szinten mennek össze - vissza, hogy az szánalmas.