Nem egészen. A gumi az reklám és a gumigyártó fizet, hogy minél több helyen benne legyen a neve, mert tulajdonképpen csak a logója és a gumi külalakja szokot csak a játákokba kerülni, egyéb összetevõk titok tárgyát képezik. Ráírhatták volna most is pl. a Yokohama feliratot, de akkor miért fizetne a Yokohama, ha már ingyen ott a neve. :) Ugyanúgy, mint a pályaszéli reklámok. Szerzõdést kötnek és fizetnek, de egy új játéknál még nem biztos, hogy megtudnak egyezni, mert nem tudni hány emberhez jut el. Vagyis egy üzleti terv alapján szoktak megegyezni.
Az autó és a pályalicenszért a játékgyártó fizet, mert az õ érdekük az, hogy minél színesebb és nevesebb nevek legyenek a játékban, de itt is elõfordulhat, hogy a jogtulajdonos ingyen és bérmentve engedélyt ad. De mire elkészül a játék és kiadják, addigra kiderül, hogy mit liceszeltek. A CARS-ban már minden autó licenszelt kivéve az SMS logó alattiak egyelõre, mert az az SMS saját munkája. A pályákat is licenszelni fogják, néhány már most is eredeti néven fut, de szerintem még ráérnek vele vagy folyamatban van. Ráadásul az SMS nevére licenszelik így ehhez a játékhoz már nem fog kelleni külön engedély.