Viszont másnak meg igen, mert a gépnek távvezérelhetõnek kell lennie. At UCAV gépek költségei azért maradnak viszonylag moderáltak, mert az alábbi képességeket nem teremtik meg.
Nem szuperszonikusak, így nagyteljesítményû utánégetõs hajtómûnek nyoma sincs.
Önvédelmi rendszerük 0. Semmiféle elektronikai zavarórendszer, besugárzás jelzõ nincs rajtuk, de még ezekhez képest filléres dipól/infracsapda szórós sem.
Nincs fedélzeti radar. Egy korszerû PESA/AESA elven mûködõ radar ára 5-15 millió USD.
Szóval aminek egy csúcsvadász harcrétékével bíró UCAV-t akrasz az semmievl sem lesz olcsóbb, mint egy ember vezette vadászgép. Sõt. Ellenben a képességei korlátozottabbak lehetnek, mert a pilótafülkében levõ ember jelenleg annyira eleme és olyan képességekkel bír döntés, érzékelés és helyzetértékelés terén, ami remote üzemben és "MI" által jelenleg sci-fi kategória, nem megvalósítható.
A legetöbb alkalmazó számára azért kényelmes, mert rizikós helyre is beküldhetõ és nincs veszély, hogy saját embert elkapnak lelvöés esetén a rosszfiúk. He bemutatják a roncsot, akkor megvonják a vállukat és "na bumm".. A hidegháború alatt a SzU területén maradtak D-21 drónok és nem követte diplopmáciai patálai. A lelõtt U-2-vel meg egy embert is elfogtak, akivel jó kis cirkuszt lehetett csinálni.
A UAV és UCAV gépek ma egy nyílt mindent bele konfliktusban igen hamar elvéreznének...