Rengeteg olyan faktort nem vesznek figyelembe az ilyen stílusú procedurális bolygógenerálásnál, ami a valóságban megtörténik. Ezen változások szimulásához az egész bolygó felszínét / szerkezetét elõre kell ismerni. (lehet trükközni persze...) Emiatt ezeket szimplán átugorják, és néznek ki így a bolygók. Limit Theorynál ez kevésbé látszódik (mondjuk ott kevés bolygófelszínes videó van), de infinitynél nagyon szembeötlõ.
Ezeket a folyamatokat lehet szimulálni, meg vannak rá már jól mûködõ fizikai modellek is, csak egyszerûen olyan hatalmas adatmennyiséggekkel kell dolgozni, és olyan iszonyú mennyiségû számítást kell elvégezni, hogy baromi nehéz egy procedurális noiseken alapú bolygó generáló rendszerbe belepakolni. Btw, ilyen repüljünk be a generált bolygó felszínére demót kismillióan csináltak, youtuben egy halom ilyen van. Nem olyan "kiforrot" mint az infinity vagy limit theory, de az alapjai elég egyszerûek.
Meg arról nem is beszélve, hogy limit theory-ban / no man's sky-ban / infity-ben sok bolygó között ugrálsz, szóval ott esély sincs erre, még ha meg is oldanák a problémát. (trükkökkel is baromi nehéz) Viszont ha olyan játék lenne, ahol csak egy bolygón rohangálsz... Ott már lehet lenne erre keret.
Mondjuk no man's sky-nál azt is érdemes megemlíteni, hogy nagyon kevés bolygófelületet mutattak, szóval ott is simán elõjöhetnek ezek a problémák. (arról nem beszélve, hogy lehet tényleg nem mûködik)