A "wikia" azt írja hogy 33 nap múlva megjelenik a game. Gondoltam teszek egy próbát hátha. Csalódtam rendesen.
Az egy dolog hogy 4-5 percet is tölt új játék indításánál. De hogy mentés betöltésénél is 3-4 percet szenvedjen, sőt 170 secnél megszólalt a gépi hang hogy a bázison kevés az energia. Ez aztán igen.
Azt hogy a játékidőt hogyan számolja nem tudtam kideríteni. kb 3,5-4 órát szórakoztam és amikor egy falba való beragadás után újratöltöttem 10 órát írt ki a mentett játék kis képe alá.
És akkor jöhetnek azok amik elkezdték felcseszni az agyam:
Építés, szkennelés, ellenfelek.
Változtak kicsit a hozzávalók. Mostmár ólom is kell a padlóhoz hurrá. Végre haszálható valamire az is a buvárruhán kívül. :)
A szkennelendő tárgyak sikló, csikóhal, stb úgy szét van szóra hogy kín szenvedés megtalálni. Főleg ha a doboz amiben van félig egy sziklában van nyílással befele, és csak egy bizonyos ponton lehet szkennelni. Ami persze annyira nem egyszerű, mert folyamatosan mozog a vízben ez a szerencsétlen arc nélküli. A csikóhalat hamarabb szkenneltem be mint a siklót. Elmentem az Aurora-ra is, hogy változott-e. És igen az se olyan mint 4-5 hónapja. No nem kinézetre, hanem minden más. Mikor elölről bemész remeg, meg morajlik minden. Aztán belül megszűnik. A dobozokban Vac-Pack vagy mifene elemek, és med-kit van csak. Eddig kb 6-7 tápanyag rudat és 4-6 nagy vizet tudtam összeszedni. Most a raktárban volt 3 kaja, 3 nagy víz, és 4-5 kicsi víz. De lett 13 elem és 1 cella a dobozokból.
Több a pók és a pióca. Ráadásul nehezebb levágni bicskával. A pióca 2 vágás a pók 3 vágás. Már ha sikerül eltalálni. Eddig a piócát a karunkról is ki lehetett nyírni, most már csak leüti. Elúszik majd újra visszajön. Nem volt elég szop.tós eddig se.
De akkor a kezdűhely is művelt érdekességet. Vannak új roncsok amikbe nem lehet bemmeni. Rögtön 20 méterre volt egy közepes darab onnan ahol a kabin leesett. Persze semmi nem volt csak egy szék amit lehetett volna szkennelni. Változott a táj is némileg. Eddig 2 irányban volt kúszónövény. Most már 3. Természetesen több stalker-rel. jah, igen, egy stalker gondolta majd a mentőkabin alatt ver tanyát. Szerencséjére nem támadt olyan sűrűn, de azért úgy bemenni a kabinba hogy a feje is befigyel alulról, hát nem éppen bizalomgerjesztő. VAnnak új donborzati elemek. Persze semmi hasznuk, mert csak a fű van rajtuk, még a savgomba se települt egyikre se. A fű ia érdekesen viselkedik. A cargo dobozokat amiben szkennelhetú cucc van alig látni. Cserébe ha "lefekszünk a padlóra" minket se látnak meg olyan hamar, és a stalker el is úszik felettünk. Úszik???. Egy fenét, rángatja valaki a levegőből, mint a marionett bábukat. A kajának való halak pedig olyan gyorsan változtatnak irányt, hogy az már nem evilági. Szó szerit izzsztó elkapni. Egyedül a víznek való ami lasabb.
Ez meg a másik ami felcseszett. Annyira hamar fogy a kaja és a víz, hogy folyamatosan azt nézem mikor lehet elkapni egy halat. A fél inventory szinte csak kaja és víz.
De azért van javulás is némi:
A grafika ezzel a homályos szarsággal. Jól néz ki, hogy ha rángatodaz egeret a sisak szélén nagyon "ködös". Persze sötétebb helyen nem látni semmit. Éjszaka még a kvarcot is nehezebb észrevenni. Nappal sem egyszerű mert csak a magasabb fűben vannak. Apropó nyersanyag. Jóval kevesebb a kvarc a safe zónában. Ellenben ezüst és arany van több. Titán is kevesebb a kitörhető buckákból. De több a roncs darab. Ólom van annyi mint a szemét. A robbanós hal akkorát sebez mint egy ló, nehezebbn adja port, és ezért majdnem med-kit volt a napi betevő.
A füst az auroran belül szépen meg van animálva a plafonon. De hogy honnan jön azt már lemaradt. A fények néhol nagyon élesek.
Valamivel gyorsabban épülnek az épületek. Érezhető a sebesség növekedés uszony használatával.
Elmentem a szigetre is: 3 bázis amiből kettőt sikerült meglátogatni. A legmagasabban lévőhöz nem tudtam felmenni. Alig találtam meg az utat, és mikor meglett a hegyoldalban beleragadtam a sziklába. Itt töltöttem be újra és láttam hogy nem stimmel a játékóra. ( minden másik mentésemet töröltem, azokkal sem tudott összeakadni ). És egyúttal itt is léptem ki az egészből, mert szart sem csináltak tulajdonképpen.
A nagy agyúhoz már el se mentem. A reaper-el nem is találkoztam, hiába mentem körbe az egész aurorán.
JAh és a már szinte megszokottnak mondható textúra bugok, gliccsek megvannak még mindig. 1100 méter messziről is látszik az izzó eleje, de amikor kifele jössz a vezérlő terem előtti vizes lejtőnél eltűnik minden, és lebegsz a levegőben. De a dobozokat és a fém dolgokat lehet látni. Meg persze az óceán fenekét. Azt a rengeteg homokot. It is beragad valami, mert előre nem engedett menni, de már visszafele sem a vezérlőbe. Itt warp paranccsal mentem haza.
Debug Consol használatával játszottam, mert csak kívancsi voltam a változásokra. DE azt kell hogy mondjam optimalizálatlan még mindig nagyon. Hoppá majdnem kimaradt egy jó pont. A biom-ok között kevesebbet tölt és ezáltal akad meg a játék. Cserébe a textura ott van ugyan de elmosodva, és sokszor csak a körvonala. Majd egyszer csak puff hirtelen minden ott lesz.
Ha 50 ember napi 10 órát javítja, fejleszti akkor lehetséges az a 33 nap. De szerintem nem ez a helyzet.