"Az odáig megvan, hogy a hibrid rendszer nem éppen alkalmas a repülõkre mert mindenképpen nehezebb plusz veszteségek stb...Az autóknál is ez volt aztán most már egész durva hibrid hajtások vannak. A belsõégésû motorok gyengéit jól egyensúlyozza a villanymotor. Nem hiszem, hogy csak divatból gyártják ezeket.Tesla kisebb bakik ellenére egész jól muzsikál, Forma-1-ben, autósportokban is ezt erõltetik. Csak nem lehet olyan elvetélt dolog ez. Top gearben mutogatták a McLaren/Porsche új csúcs hibrid járgányait és egész lenyûgözõek. Alacsonyabb fogyasztás, jobb gyorsulás, kevesebb emisszio, nagyobb teljesítmény a plusz súly ellenére! Igen ott van a kocsiknál a fékezésbõl visszanyert energia, de pl a repülõknél is lehetne valami kinetikus energia visszanyerõ rendszer. Pl ott van a több száz km/h órával süvítõ menetszél."
A menetszél a kocsiknál is ott van, és ez okozza a közegellenállást. Lassítja az autót. Aki átment fizikából, ezt fel sem veti. Minél többet "hasznosítanál" a menetszélbõl, annál jobban lelassulsz.
Amennyi energiát kiveszel a menetszélbõl, annyival lassulsz. Mivel nem teljes hatásfokkal veszed ki, kevesebbet kapsz, mint amennyivel lassulsz. Ezt a kevesebbet nyílván nem teljes hatásfokkal alakítanád vissza légcsavarokkal mozgási energiává, tehát tovább lassulsz. Ennél egyszerûbb módja is van a repülõgép lassítására... a fékszárny.