A baleseteket nem önmagában az ittas vezetés okozza, hanem hogy az ilyen ember hajlamosabb bizonyos szabályokat megszegni. Ez alatt értendõ pl. a relativ gyorshajtás is. A reakció idejébõl következõen ha 50-nel megy akkor tud reagálni, de õ is 90-nel megy mint a többiek, ha másért nem hogy ne tûnjön föl.
Más ember persze képes rá, hogy még megváltozott tudatállapotban is a megváltozott képességei szerint vezessen. (Ezzel persze nem az ittas vezetés engedélyezése mellett kardoskodom).
Amúgy az össz baleset mennyiség 10%-ban található felelõsként ittas személy. Miközben a balesetek 90%-ban józanul elkövetett gyorshajtás, elsõbség meg nemadása, idex-szel való takarékos bánásmód és ilyenek vannak. Ezt persze az is elköveti aki ittas.
A tervezett kocsiba beépített indításgátló-szonda helyett egy beépített reflex vizsgálót raknék a kocsikba. Meg a kresz-teszt mellé egy személyiség tesztet is mellékelni kellene az emberkének, mielött megy a vezetés oktatásra és persze törvénybe iktatni, hogy bizonyos fiziológiai adottságú és bizonyos személyiségjegyû ember nem kap jogsit és kész.