A reboot szerint Lara 20 éves (jó a Rise-ben 21 éves) régészcsajt/sírrablót testesít meg.
A fejlesztők elképzelése szerint pedig egy 21 éves régészcsajszit a gyilkolás jobban érdekel, mint a Tomb-ok kutatása és különféle kincsek keresése. Larának mindig is kincs és ereklye fétise volt. A gyilkolás csak egy szükséges rossz volt, régen csak így tudták megvalósítani (mert akkor voltak technikai akadályok, de ma?), most lenne rá más mód, de mégsem. Most meg az a menő, ha a nyílvesszőt vagy, ha a bökőt feldugja valamelyik ellenségnek (milyen látványos kivégzés omágád. Ja, mert a Tomb Raider játékok mindig is erről szóltak! Oh, wait...).
A 2013-as részben ezt azzal magyarázták, hogy Lara a túlélés érdekében és önvédelemből gyilkol, nameg a végén picit bosszúból, amikor a mentora elhullik. Ott érthető volt valamilyen szinten, de itt mi a motiváció? Hogy a Trinity gyülekezet gonosz, ezért eliminálni kell mindet? Ha nincs olajos hordó, akkor olajos kannákkal.
Különben is a 2013-as rész vége inkább egy hordamód volt.
Jöttek Himiko harcosai egy adott hullámban, aztán mentél 3 métert előre, átvezető és megint jöttek Himiko csatlósai. Hentelés felsőfokon. Komolyan azt vártam, hogy mikor szólal meg az Unreal Tournament narrátora már végre: First Blood, Dabakill, Multi Kill, Mega Kill, Holy Shit. Brutális állat a pályán!
A lopakodás meg úgy lesz megoldva ahogy eddig. Lesz 5 jelenet a játékban, ahol majd lehet lopakodni, de az összes többinél meg rá leszel majd kényszerítve az öldöklésre. Shotit a kézbe és bumm hedshát for bonus XP.
És az öldöklés után 2 skill pontot tudsz majd elosztani a tábortűznél (kivégzések, csendes gyilkolás, fejlövés bónusz XP), míg a lopakodás esetén egyet sem, mert azt nem díjazza a játék.
Én csak azt nem értem, hogy Lara miért nem humánusabb egy kicsit?
Egy 21 éves régészcsajszinál/sírrablónál nem az agyatlan öldöklést kellene erőltetni, hanem az információszerzést.
És ha már Lara túlélő, akkor a hatalmas területen miért nem tud csapdákat készíteni? A fák tetejéről kifigyeli az elcsatangoló katonák mozgását, eltereli a figyelmüket és belevezeti őket a csapdába. A csapdák készítéséhez pedig a gyűjthető/kraftolható cuccok kellenének, plusz fejleszthetőek lennének ezek is (csak odaszögezi a katonát, elkábítja a katonát, felhúzza a fára (Lara megnyúzza majd, mint valami Predator).
Az előző részben Larát is csapdába ejtették párszor, ezt ő meg már nem tudja megtenni?
A csapdába került emberkét pedig Lara kikérdezné (milyen katonai tábor van a közelben, milyen a katonák felszereltsége, mire kell számítani, milyen Tomb van a közelben, van-e alternatív bejutási lehetőség, van-e valami nagy vadállat a közelben satöbbi.) Ezután meg Lara eldönthetné (vagyis inkább a játékos), hogy mit csinál az emberrel. Megölheti, leütheti/elkábíthatja, megkötözheti (a kötél és ragasztószalag szintén gyűjthető/kraftolható dolog lenne és csak annyiszor lehetne felhasználni, amennyivel rendelkezünk, szóval folyamatosan nem).
Na meg az íj is. Mérgező nyilak vannak, kábító nyíl nincs. Pedig nem csak úgy lehet eljutni A-ból B-be, hogy mindenkit kiirtasz, vagy elsunnyogsz. Ha elkábítod/leütöd őket, akkor is el tud jutni Lara az adott célhoz, de mégsem egy vérengző bérgyilkos lesz, hanem mindjárt más színben fogják felfesteni. Csak akkor kellene ölnie, amikor valóban nincs más lehetőség. Ez mindjárt megdobná az egész játékmenetet.
Érdekes módon Batman sem írtja ki az ellenfeleit, csak kiüti őket, csontokat zúz, de attól még az ellenfél életben marad. Lara viszont nem Tomb-okat foszt ki, hanem Tomb-okat tölt meg hullákkal. Pedig amit leírtam, már a 2001-es Commandos 2 is tartalmazta (nagy vonalakban). El nem hiszem, hogy ezt a kicsit humánusabb (egy 21 éves régészcsajhoz inkább ez illene), taktikázós dolgot nem lehet 2015-ben megvalósítani. Nem egy ízig vérig tatkikai játékot akarok, de legyen már változatosabb és adjanak szabadabb kezet a játékosnak. Főleg, ha már a Micro$$$$$$$oft is megtámogatta néhány ropival a projektet.
Sokkal változatosabb, gondolkodósabb és élvezetesebb lenne a játék. Több lehetősége lenne a játékosnak. És akkor még a Tomb-okat nem is említettem (bár azokat még nem láttuk, szóval reménykedem, hogy azok rendben lesznek).
De eddig ez egy az egyben a 2013-as rész, csak nagyobb és szebb, de a játékmenet koppra ugyanaz. És különben is, ez a vég nélküli öldöklés egyszer jó volt, de másodszorra már közel sem fog akkorát szólni... Azt meg el nem hiszem, hogy 2 év alatt csak ennyire futotta tőlük (és akkor még a Microsoft be$$$$$$$egítését meg sem említettem). A CD Projekt 4 év alatt kevés fejlesztőjével mekkora remekművet hozott össze, a Crystal meg a Microsoft 2 év alatt meg csak egy Tomb Raider 2013 Expansion Pack-ot tud elkészíteni? (még a boldog időkből, amikor az Expansionok teljes mértékben megérték a pénzüket)
De aztán lehet csak nekem vannak túl nagy elvárásaim így 2015-ben, de amit most mutattak az csalódás volt. Persze Lara nagyon szép, de basszus, ne ez legyen már a legnagyobb újítás, meg a kettő csákány, a fákról való leugrálás és mérzegő nyilak!