REDWOOD CITY, Kalifornia (2014. június 9.) – a Square Enix egyik stúdiója, a Crystal Dynamics bejelentette a jó kritikákat kapott, díjnyertes Tomb Raider sorozat folytatását, Rise of Tomb Raider néven. A játék újraértelmezi a túlélõ-akció fogalmát 2015-ben.
Elsõ kalandja során Lara Croftból igazi túlélõ kovácsolódott, de megpillantott egy mélyebb, titkos világot. Útjának következõ fejezetében Larának használnia kell túlélési képességeit és tudását, meg kell tanulnia bíznia az új barátokban, és sírrablóként végleg el kell fogadnia sorsát.
„Az új generáció erejével, és saját Foundation motorunkkal a felemelõ akciódús pillanatok még lenyûgözõbbek lesznek. Több helyszín a Föld körül tele lesz felfedezésre váró területekkel, melyek a világ egyik legcsodálatosabban ellenséges helyszínei, és több, mint háromszor akkorák, mint amit eddig el tudtunk érni.” jelentette ki Darrel Gallagher, a Square Enix termékfejlesztési igazgatója. „Digitális szereplõink CG minõséggel vetekednek majd, és miután tisztán hallottuk a rajongók kérését, visszahozzuk a sírokat a Tomb Raiderbe, mindezt véres túlélés-akció stílusban.”
A Rise of the Tomb Raider arra épít, ami a Tomb Raidert sikeressé tette, illetve Lara Croftként Camilla Luddington is visszatér. Camilla a karaktert újabb szintre emeli, amint Lara emberfeletti megpróbáltatásokon megy keresztül, és szembesül azzal, mit jelent hõssé válni. A Crystal Dynamics azzal büszkélkedhet, hogy a díjnyertes írónõ, Rhianna Pratchett vezetõ íróként segít megalkotni egy olyan történetet, mely Lara belsõ zûrzavarába és motivációiba enged bepillantást utazásának e fontos fejezetében.