A 2009-es Batman Arkham Asylumban is így volt már ez. Kiiktattál valakit, az feltűnt nekik, mert vagy látták/meghalották vagy nem szólt vissza rádión a tag és az lett gyanús nekik. Crystalnak ez még 2015-ben sem sikerült.
Ezt maximálisan szállítja a játék. A játéktér nagyobb és változatosabb (ahogy az élővilág is), sok mellékküldetés és gyűjtögethető/megvizsgálható kincs és ereklye van a játékban. A pályadesign kiváló. Baromi jól néznek ki az egyes romok, sírok és a magasból való kilátás is pazar lett (ismét, ahogy 2013-ban). Camilla Luddington itt már minőségibb hangot kölcsönöz Larának. Tökéletesen hozza a kissé megtört fiatal leányzó szerepét, illetve amikor az egyes felfedezésekről/apja kutatásairól mesél, abban annyi élet és lelkesedés van, hogy öröm hallgatni. Sírokból szép számmal van (vannak opcionális sírok is, illetve challenge küldetések is). Megoldásuk (ahogy elnéztem) gyakorlatilag ugyanaz, mint 2013-ban, szóval ezen a téren nem történt előrelépés. Lara gyönyörű, TressFX már nem dobja le az FPS-t annyira. A zenei aláfestés is fantasztikus. Lara új képességei is jók, illetve sokrétű a fejlesztés és a kraftolás is.
Negatívum inkább csak többek szerint a főtörténeti szál rövidsége, illetve a 2013-as rész gyermekbetegségei itt is visszaköszönnek (sok képesség, pályaelem, hang, textúra, menürendszer és kezelőfelületi elem egy az egyben át lett emelve az előző részből), de legalább jóval kevesebb lett a QTE. És a történet sincs tele logikai bukfencekkel, mint korábban.
Amúgy Lara itt már durvábban előtérbe helyezi popóját, most már nem csak mászáskor és kapaszkodáskor pucsít, hanem a táborban való kraftoláskor/fejlesztéskor is, ha épp olyan dolgot fejlesztünk/hozunk létre. Jó nézni azt a kidolgozott popsit abban a feszülős naciban, bár az egész modell nagyon szép lett ismét.
Szuper alkotásnak tűnik, ami megéri a vételt, viszont összességében nem olyan ütős, mint a 2013-as rész. Egyszer jó volt az a túlélős, törékeny Larás recept, így 2015 végén már annyira nem az igazi.
Illetve a brutalitást elnézve szintén kicsit átestek a ló túlsó oldalára a srácok. Már-már thriller-horror érzése van néha a játékosnak (az Angel of Darkness nem volt ilyen para), mintsem egy régészcsaj akciódús kalandozása.
PC-s változattal pedig mindenképp ajánlott várni, szóval senkit sem merek pre-orderre buzdítani! Tudom, így lehet hogy megcsappannak a PC-s eladások 0day, viszont nem a Nixxes készíti a PC-s verziót, hanem egy másik csapat.
A holland Nixxes elmondása szerint az X360-as verziót készítették a Hitman és Deus Ex PC-s átirata mellett, PC-t nem említik a Tomb Raider esetében. És gondolom senki sem szeretne egy Batman Arkham Knight szintű fiaskót (5 hónapig játszhatatlan a játék, valamicskét javult az 5 hónap alatt, de már sem a fejlesztők, sem az Nvidia, sem a Warner nem foglalkozik vele, mert fölösleges).
Szóval ajánlott megvárni a PC-s változat megjelenését. Ha jók lesznek a visszajelzések a PC-s porttal kapcsolatban, csont nélkül mehet a vétel, ha nem, akkor érdemes lesz majd valamiféle leárazást megvárni.