Nézd, ízlés meg egyéni vélemény terén nem fogok vitázni, mert felesleges. Szerinted fos, szerintem pedig egy jövõbemutató fejlesztés, ami 5-10-20 éven belül be fog érni. Valahol el kellett kezdeni, és szerintem egész jó az irány, hidd el, ha megtehetném, itt parkolna egy a ház elõtt (ahol lakom, a környéken relatíve sûrûn vannak hivatalos Tesla superchargerek + egyéb, pl. a város / tartomány által üzemeltetett elektromos "kútfejek" is).
A 85kW-os modell 400km feletti hatótávval rendelkezik, ami szerintem, ismétlem szerintem nem rossz. Amíg autóval jártam a munkahelyemre, napi 40km volt oda-vissza, de számoljunk nagyvonalúan napi 100-zal, és akkor abban benne van már, elmész vásárolni (közben talán tudod tölteni), edzõterembe (közben talán tudod tölteni), haverokhoz, családhoz, akárhova. Munkahelyen is tölthetnéd. De még ha nem is lenne erre lehetõség _sehol_, egy munkahetet kb. kibír... Illetve 400km nem olyan kevés, egész korrekt kirándulós túrákat lehet kihozni belõle itt Európában.
Másrészt 400km-t egyben sose vezetek le, még ha egyedül vagyok, akkor is lecsúzik egy kávé / WC úgy 300km-enként. Nyilván akkor ott állsz meg, ahol van töltõhely... Fél óra supercharger töltéssel 170 mérföldet "hazudnak" a marketinganyagban. Hát rémes, tényleg.
Ha ez nem tetszik, akkor 3 perc alatt kicserélik a teljes akkupakkot egy teljesen töltöttre, és mehetsz tovább.
Emellett nem kevés pénzt fektetnek mind a napenergia (kinyerés), mind az energiatárolás fejlesztésébe. Ezek be fognak érni idõvel, nem egyik napról a másikra történnek a dolgok.