Ha nincs szabályozás, akkor csak visszaélések vannak. Kell taxióra, droszt, hatósági árak, előírások (műszaki, páv., típusengedélyek stb.) , ellenőrzések, stb. Azok nélkül csak a MAFFIA marad. Semmi más. Így is, de legalább valamennyire képviselik az utasok érdekeit is (nomeg a taxisokét is).
Ellenkező esetben beszállsz valakihez, aki félrészegen, a szakadt, forgalmi nélküli, életveszélyes és kényelmetlen miniautójával egy saroknyit megy veled és közli veled, hogy 1000EURO és már emeli is fel a bézbólütőt. Tetszene?!? Ez így korrekt? Számlát ki ad? Mire föl ad? Bankkártya-elfogadás?
Semmilyen szolgáltatás az égegyadta világon NEM lehet arra vonatkozó állami szabályzás és ellenőrzés nélkül nyújtani. Ez nem Törökország, ahol még KRESZ sincs, vagy Oroszország, ahol ha nincs kamerás felvételed a balesetedről közúton, akkor rábasztál!
Taxikra még a biztosítási tarifák is mások. Aki személyszállításra használja a járművét üzletszerűen, annak bezony perkálnia kell. Jogsi? PÁV-ról hallottatok már? Te beülnél valaki mellé, akinek jó ha van egy úrvezetői jogsija, de lehet azt is tegnap nyerte a vurstliban??!!??