mondjuk érdekes, hogy népszerű a dungeo crawling műfaj, mert a koncepció ezer sebből vérzik szerepjátékos szemszögből. egy DM sem küldené le a csapatát egy giga dungeonbe, ahol pap nélkül éhen halnának 2 nap után, de a 10. napra garantáltan becsavarodnának a törpe kivételével. :) Arról ne is beszéljünk, hogy belép az első szintű parti T napon, majd a T+10.-en széttápolva 15. szintűként kislatyognak. :)
Persze én is szerettem, a frász jött rám mikor eljutottam a Beholderig az EOB-ban, persze már akkor piszkálta a csőrömet a "nem reális fantasy helyzet" :) Viszont ebből a műfajból nőtte ki magát a CRPG is. Szóval tuti nagy a nosztalgia faktor egy-egy ilyen játéknál. Illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy a népszerű kalandok, mint pl The Tomb of Horrors előtt is tiszteleg a műfaj.
Mondjuk én összesen egy kvázi reális crpg-ről tudok, az meg a Realms of Arkania trilógia, amiből sikerült egy játszhatatlan remake-et csinálni :(