A fő gond azzal van, hogy ez a játék egy több mint, 20 évvel ezelőtti játékmenetet reprezentál a mai kornak. Akiknek annak idején volt szerencséjük ezekhez (Dungeon Master, Eye of the Beholder, Lands of Lore stb.) azok már idősek és nem csodálkoznak rá, hogy ez ilyen volt akkor és most is az. Sajnos az utóbbi évek játékai nem ehhez fogható menettel rendelkeznek. Elég csak a Duke Nukem Forever című FPS játékra gondolni. Az sem a mai trendeknek megfelelő játékmenetet nyújtott, mégis élvezte az, aki a régi FPS játékokon nőtt fel, mert azt kapta meg benne, amiért megszerette annak idején a műfajt. Ami akkoriban, titkos kapcsolók megtalálása, kulcskeresés és a továbbjutáson való agyaláson volt.
Most meg moziszerű játékok vannak, mindent a látványnak rendelnek alá és fogják végig a kezét a játékosnak. Megmutatja neked a játék merre menj, bár az is igaz a pálya is csőszerű, hogy véletlenül se lehessen elkavarodni és minden a szájba van rágva, az élmény majdhogynem egyenlő a látvánnyal és az effektekkel, ami ideig óráig benne marad a játékosban, de évekig biztos nem. A régi játékok pont az ellenkezőjét nyújtották. És azért maradt meg annyi emlék, mert nagyon sokszor újra és újra meg kellett csinálni bizonyos részeket és ez végleg rögzült.
A másik dolog pedig az, hogy tonnaszámra jönnek ki a játékok. Egyszerűen időhiányban szenved aki ezen a pályán akar lépést tartani. A Grimrock pedig nem az a fajta játék, ahol rohanni kell. Időt és figyelmet kell rá szánni és türelmesnek lenni. Nehéz ezt összeegyeztetni azzal, ami jelenleg ebben az iparágban folyik. Ez egy múltidéző alkotás, aminek muszáj időt adni és muszáj használni hozzá az eszünket.
Ez utóbbi elem is kihaló félben van. A játékosok nem szeretnek megakadni, elakadni és nincs már türelmük órákat annak szentelni, hogy a megoldáson agyaljanak. Haladni akarnak és eredményeket elérni, felmutatni és megosztani azt másokkal. Ha ez nincs frusztráltak lesznek és elidegenednek a játéktól.