A megszálláshoz egy egységtípust használ, mint helyőrség, ami nem látszódik a térképen: ezt vmelyik politikai ablak egyik menüpontjában lehet meghatározni, hogy melyik is legyen az és ezt az egység-összerakóban lehet összeállítani.
A lovasság és a páncélgépkocsik a leginkább alkalmasak erre a célra - páncélgépkocsiból elégséges lehet a leggagyibb is, csak ezt külön be kell állítani az egységnek, hogy EZT használja, ne az esetlegesen a harcoló alakulatok potensebb egységeit.
Ezeket a megszálló egységeket nem kell gyártani, mert automatikusan lesznek felállítva és feltöltve is a (még) nem core területeken. A felszerelésük uú a gyártásban lévő dolgokból áll, ezért vmennyi pluszt erre is számolni kell, mert azért kopnak a partizánkodás mértékének függvényében. (ezek az egységek fogyasztják a katonának besorozhatóak létszámát is és ha nincs elég vmiből a számukra, akkor arról egy ikon formájában értesítést küld; viszont harci cselekményekben nem vesznek részt -> lehet, hogy célszerűbb vazallusként elengedni egy-egy területet, ha a megszállása (már ekkora) gondot jelent; viszont ezek mérete és ereje ne legyen nagyobb az uralkodó népnél, mert akkor erősödik az elszakadási vágyuk...)
A helyőrségekkel el nem fojtható felkelésekről fönt dob egy ikont, amire rákattintva bemutatja az érintett területeket. Ide célszerű külön gyártani egységeket és azokat ide kihelyezni - a MP alegység jól működik és manpower-t tud spórolni a fejlesztése (és alkalmazása, ezen egységeknél - ráadásul a védelmet is növeli...).
Ha a hadseregből rendelünk ki, automatikus védelem paranccsal egységeket, akkor ott be lehet állítani, hogy mit is védjenek a testükkel (repülőtér, erődítmény, stb.), ill. már a gép is próbál a felkelések ereje szerint, akár több darabot is berakni egy-egy tartományba, ami lehet, hogy kevés lesz és ezért szükséges még hozzávezényelni/gyártani egységeket, hogy megszűnjön a terület rombolása a helyiek által.
Egységlétrehozásnál egyszer ráböksz a kívánt típusra, majd bal oldalon lehet még hozzáadni, meg a végtelen jelre bökve a sorozatban képeztetni kívánt darabszámot is beállítani - mint a hajógyártásnál.
A politikai pontok a kapcsolatjavításra és egyéb szerződések, alkuk megkötésére is kellenek - ha az egyáltalán lehetséges az adott féllel - a kormánytagok és fejlesztési műhelyek cseréje mellett. Utóbbi nagyon hangsúlyos tud lenni, amikor egy nagyobb nemzetnél pl. több repülőgépgyártó is elérhető és így az adott típusok bónuszt kaphatnak a működésükhöz, ami azért tetten érhető tud lenni a harcokban is. (Visszalépés, hogy a megbízhatóságot már nem lehet befolyásolni, pedig, pláne kisebb országoknál, nagyon nem mindegy, hogy mennyi is potyog le a megbízhatatlanságuk okán - ez nem befolyásolja a baleseteket, amire külön "kormánytag" szokott lenni, mint opció, hogy azok mértéke csökkenjen.)
Ill. van egy külön politikai eseményfül is, ahol nagyrészt politikai pontokkal kell fizetni a szolgáltatásokért - pl. a sajtóban bevezetendő cenzúráért, hangulatjavító intézkedésekért.
Azt nem tudom pontosan, de mintha a nagyobb gyártási pontigényűt tartaná a gép a jobbnak és azt próbálja előbb rásózni az egységekre, vagy azzal leváltani a már meglévő darabokat a csapatoknál.
Az építkezések a civil gyárak függvényében történnek, amikre még egyéb, politikai beállítások és fejlesztések is hatással vannak (pl. hadigazdálkodás a politikai fülön, gyártásfejlesztés a kutatásoknál).
A kutatásoknál meg lehet határozni, hogy a gyárak - civil és hadi is - milyen struktúrában legyenek elhelyezve: vagy termelésre összpontosítva, ekkor sebezhetőek, vagy szétszórtan, ekkor ugyan kicsit kevesebbet termelnek, de nem sérülnek annyira, ill. jobban "öngyógyítják" magukat - utóbbi ad több bónuszt a könnyebb túléléshez.
15 civil gyáranként kezd meg egy-egy tételt megépíteni, tehát a játék kezdetén érdemes a civil gyárak számát is mielőbb növelni a későbbi, minél hatékonyabb és gyorsabb építkezések érdekében. A gyártósorban uú lehet előre-hátra mozgatni a tételeket, mint az eszközgyártásban, de csak a legfölsők lesznek gyártva a 15-ös civil gyári csoportonként lefele haladva "darabszámban". Itt nem lehet 1-1 gyárat hozzárendelni az építkezésekhez, mint a fegyvergyártásnál, mert ezek mindig, automatikusan 15-ös csoportokban lesznek kiosztva.
Tehát, ha az építkezéseknél egy helyett két, vagy több tételt szeretnél egyszerre építtetni, akkor annyiszor 15 civil gyárra lesz szükséged, amennyi egyszerre történő építtetést szeretnél látni.
Mivel a civil gyáraknak a lakosságot is el kell látniuk és ez az arány %-ban van meghatározva, ezért mindig több civil gyárnak kell lennie, mint amire szükséged lenne - politikai fülön a gazdálkodás milyenségének beállításával lehet változtatni ezt az arányt, amennyiben az adott kritériumoknak eleget tettél (pl. háborúpártiság aránya a lakosság körében, politikai berendezkedés engedékenysége).
Az építhető gyárak száma a tartományoktól függ, amit kutatásokkal lehet még növelni, ill. ha eléri az infrastruktúra mértéke a maximumot a tartományban, akkor 100 politikai ponttért +1 férőhelyet lehet vásárolni rá a politikai eseményfülön.
Minél nagyobb az infrastruktúra mértéke a tartományban, annál gyorsabb az építkezés, ill. annál nagyobb az ellátmányok szétosztásának a szintje is benne - adott vasúti kapacitás és elosztási metódus mellett.