Fronthúzás után hadműveleti tervet lehet adni a hadseregnek, hogy merre támadjanak. Ha ezután van ideje felkészülni a támadásra - ki is írja a támadás valószínűsíthető eredményét, ami az idő előrehaladtával egyre növekszik (de ehhez ellenfélnek is lennie kell a túloldalon) - , akkor nagyobb eséllyel/hamarabb győzi le a vele szemben álló erőt, javul(hat?) az elhasználódott hadosztályok rotációja, ha nagyobb az egységsűrűség annál, mint amilyen széles lehet maga a front, egy-egy irányban/megyében. (a rádiós alegységek csökkentik ezt a rotációs időt, de mintha a hadműveleti tervezéssel is javulna a helyzet - emlékeim szerint; ha elfogynak a támadó hadosztályok a harctérről, akkor elakad az a támadás, hiába is lenne mögöttük akármennyi friss egység, ha azok nem érnek föl időben a frontvonalba, hogy átvegyék a kivont alakulatok helyét, akkor vége az akciónak és új támadás indul az egységfeltöltések után, ha van még egyáltalán esély az áttörésre -> megfelelő tervezés/rádiós alegységek nélkül semmilyen túlerő nem fog tudni győzedelmeskedni) [Igaz, ha megyénként csak 1-2 hadosztály lézeng a frontvonalon, akkor ez a szituáció nem is fordul elő, de ha már többen vannak, mint az aktuális harctér szélessége...]
Mint a partraszállásoknál, ott is van egy - technológiákkal csökkenthető idejű - tervezési fázis, aminek a lejárta után lehet megindítani magát a hadműveletet - ezt látja az ellenfél is és van ideje ellenlépéseket tenni, ha tud egyáltalán.
Hadsereg és hadseregcsoport szinten is uú lehet frontot húzni, de utóbbinál nem fog ragaszkodni a gép a szigorú rendhez és pár hónapnyi harc után egy-egy hadsereg hadosztályai összekeveredhetnek egymással.
Nem olyan bonyolult maga a játék, mint amilyennek kinéz, csak vannak benne nagyon elbaltázott részletek, amik miatt nagyjából élvezhetetlen kategóriába tud süllyedni a játékélmény. Az aktuális meta meg verzióról verzióra változhat, mert erre az egyre odafigyelnek a "fejlesztők", hogy "mozgásban tartsák" ezt a jobb sorsra érdemes fércművet. Sajnos a tudásuk/akaratuk ezen a szinten meg is reked és évek óta hiába várjuk az előrelépést, hogy végre élvezhető legyen ez a játék. (de csak-csak keletkezik ezáltal piaci rés, amit majd kihasznál vki rátermettebb...)