Anno nem kötöttem ennyire helyhez/hadsereghez a repülőimet - sokáig bent se volt ez az opció a játékban - , mert egy repterekkel kevésbé ellátott területen nem tudnak akkora segítséget adni, mintha kézzel igazgatom őket az általuk leginkább lefedhető zónák közt - szvsz.
Emiatt nem tudok segíteni a megosztott hadsereghez kötött repülőgépek használatában, mert a légteret mindig a földtől elválasztva kezeltem, hiába is egyeztek volna meg a csapásirányaik. De, amint elfoglaltak és biztosítottak egy-egy, jobb repteret, azonnal átszerveztem a légi egységeket, így sohasem maradtak - tartósan - védelem és támogatás nélkül a talpasaim. (nagyon megéri az AA a szárazföldi csapatoknak, mert némi páncéltörést is ad egyúttal nekik, miközben a légitámadás hátrányos %-ait is csökkenti)
- A vadászok egy része vándormadár, mert mindig odamegy, ahova az ellenfél beküldi a nehezebb bombázóit - ez időrabló és monoton elfoglaltság, de jelentős, ellenséges gyártókapacitást tud lekötni/meg sajátot is..., de megmenteni is egyben - , a maradék marad a határ- és csapat-légvédelemre. (statikus AA-t akkor építettem ki, amikor már a csapatok ellátása helyrejött, azaz szinte mindig túl későn - és leginkább csak core területeken)
- A föntiek miatt a CAS-flotta is ott támogat, ahol eltudom helyezni őket és a hatótávjuk leginkább benyúlik az ellenséges vonalak mögé, ezért náluk is fontos a minél előbbi, korszerűbb típusra való áttérés a gyártásban. Aztán, ha olyan területre gyalogoltak be a fiúk, ahol van számukra hely és ellátás, akkor áttelepülnek - netán szétszóródnak ezekre.
- A taktikai/közepes bombázókkal könnyebb dolgom volt, mert a >2000 km-es hatótájuk miatt nem kellett a szárazföldi erők elől (helyben) elvenniük az utánpótlást, mégis támogatni tudták őket. Ez a végeláthatatlan és kiépítetlen orosz területeken pláne jól jött, de a tenger fölött sem haszontalan tényező. (egy univerzális mindenes, ami semmiben sem kiemelkedő, de összességében lehet, hogy emiatt a leghatékonyabb gyártókapacitás-elköltés, ha a nekik megfelelő tervezőirodával készülnek el a terveik - 96% megbízhatóság az általános 80% helyett -> nem potyognak maguktól olyan gyakran le az égből és ez némi gyártókapacitás- és egység-XP-megóvást eredményezhet; szárazföldi egységeknél a karbantartók tudnak hasonló csodát tenni a drága gépparkkal, miközben az ellenségtől elorzott zsákmány mennyiségét is növelik)
- A stratégiai bombázók az atomhoz kellenek leginkább, mert verziófüggő, hogy mennyire válnak be az ellenséges hátország letarolásában - viszont, ha erre alkalmasak, akkor viszonylag hamar falhoz lehet állítani velük az ellenséges utánpótlást/ellátást, ha az nem kap külső segítséget ez ügyben.
- A tengerészeti repülők is hasznosak tudnak lenni, mert ha ellepik a part menti eget, pláne, ha oda ellenséges vadászok sem tudnak berepülni, akkor ellenséges partraszállásoktól sem kell ott (és az "amögötti" partszakaszokon) tartani, miközben mind a kereskedelmi, mind a hadihajók között szépen aratnak, amortizálnak.
- A nehéz vadászok is verziófüggő hatékonyságúak, de a bombázók ellen és/vagy távolabbi repülőterekről akár nagyon hatékonyan is betudnak szállni a küzdelembe - ők a bombázók ellen, míg a könnyebb társaik szabadon fogócskázhatnak az ellenséges társaikkal, amihez meg azok értenek jobban - , viszont ennyire szétszórni a gyártókapacitást már lehet, hogy nem éri meg - többféle típusból összeálló, de összességében kevesebb számú géppark.
- Tengeren a CV-k repülőgépei tarolnak, amíg külön AA-s egységeket - főként CL, de a DD sem rossz erre a célra - nem jelennek meg a flottákban ellenük..., vagy amíg a szárazföldi társaikkal nem találkoznak nagyobb számban.
Ahol beveti az ellenség a vadászait ott célszerű - lenne - mindig legalább uannyi sajátot is bevetni, hogy ne a légiharcban könnyebben elvesző gépek semmisüljenek meg - olyan nagy számban, mint enélkül. Ez is egy eléggé lehangoló, de kötelező elfoglaltság. Ugyan ez vonatkozik a bombázóira is.