Hát, megesik - pláne, ha kisebb ország az irányított - , hogy olyan helyzet áll elő, amiből szemtől-szemben, izomból nem nagyon van kiút. Mivel a gép csak és kizárólag a játékos ellen játszik, ezért két megoldás van: vagy az elejétől speed run/menekülés a győzelembe/(túl) korai lerohanás, vagy a játékmechanika gép ellenfordítása - pl. amint egy partraszállási parancs lesz kiadva az angol sziget ellen, elkezdi a világ végéből is visszaszállítani a szigetére az egységeit, amiket a tengeren célszerű elkapni, ehhez meg kell hagyni pl. Afrikát "játszótérnek", ahol ilyenkor lehet előrenyomulni, majd a nem végrehajtott partraszállást megismételni, amikor a tengeralattjárókon visszaszállította az eredeti hadszinttérre a csapatait.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a gép magának csal - pl. az ellátási büntetések nem vonatkoznak rá teljes mértékben - , mivel így tudták legegyszerűbben lemodellezni a minél élethűbb működést - de ez általános a stratégiai játékoknál (pl. EU IV). Ezért nem szabad azon sem fennakadni, hogy teljesen más érzés uazon országgal és az ellen játszani, mert annak a gépi irányítás alatt a játékos tapasztalataival ellentétes, hihetetlenül nagy(obb) potenciálja lesz - uez vonatkozik a szövetségi rendszerekre is: amiben a játékos van, mindig az lesz a leggyengébb, vagy az lesz a legerősebb, ha a játékos elől kell elvenni a hódítási lehetőségeket.