Ettől megyek a falnak, amikor egyszerűsítettnek hívják a négyet...
Biztos azért, mert úgy két éve, amikor az első híreket hallottam róla, én is ettől féltem.
Egyedül a többlépcsős hadszervezet kialakítása hiányzik belőle, és ezzel jár a többféle rang elhagyása.
(A hadszervezetet én is sajnálom, szerettem molyolni a struktúrák kialakításával.) Viszont a theatre-ek és a seregek szervezése, az átlátható struktúra ezért valamelyest kárpótol.
A kutatástól szintén tartottam előzetesen a fákat látva. Lássuk be, nem lehet félévente új modellt kikutatnod, mert a gyártásnál kapsz hülyét. Ha meg telerakják passzív bónuszokkal, akkor a modellváltás lesz felesleges.
Egyébként meg ott vannak az alváltozatok. A repülőknél, tankoknál, hajóknál ami eddig külön kutatható jellemző volt (engine, reliability, stb), az most a gyártáshoz, a módosított változatokhoz került át. Szóval megvannak most is.
Így is van bőven annyi technika, hogy ne tudj mindent kikutatni.
(Egyébként ezt tudom, hogy egyéni preferencia kérdése, és sokan szeretik, ha sűrűn dinggel valami kisebb kutatás - én nem bánom, ha ritkábban de nagyobb hatású.)
Ezzel szemben kaptunk egy állat ipari rendszert, amiért már magában hajlamos lennék sok mindent megbocsátani.
Az egész iparépítés, a productivity menedzselése, a felszerelés gyártási prioritásaid, stb marha jó rendszer.
Jobb az air war (még ha most rosszul is van egyensúlyozva), és a flottarendszer.
A battleplan-ek (amiktől szintén tartottam előzetesen) egyrészt extra stratégiai lehetőséget nyújtanak az előre tervezés előnyeinek számszerűsítésével, másrészt sokat segítenek ott, ahol még a magamfajta mikromenedzselős ember is inkább a gépre bízná a dolgokat.
A hadosztálytervezés, ahol nem használhatod az utólagos tudásod, hanem ki kell "tapasztalni", mi a legjobb.
Meg még biztos van olyan, ami most nem is jut eszembe... :)