Hát, ezzel a játékkal csak ua a baj, mint a Stellaris-szal: a közepétől hiányzik a vége!
Kipróbáltam:
- ha 4 hadseregem (4x24, mind 7 gyalogos + 2 tüzér) áll a Velence-Marseille vonalon, akkor már elláthatatlanok - uú, ahogy a front túlfelén is a hasonló erőkkel felvonuló egységek
- ha 2 hadseregem áll ezen a vonalon, akkor elláthatóak lennének, de ekkor mint sajton az egér jönnek át rajtuk az ellátatlan tengelyerők
A kettő között az a különbség, hogy ha a gyártósorok és a manpower bírja a veszteségek pótlását, akkor az első változattal kb. fél évig még, úgy-ahogy, ki lehet tartani, de utána bezúzzák őket is a végig ellátási gondokkal küszködők.
A Spanyolok csatlakoztak a szövetségesekhez és ezzel kaptak is a nyakukba 40-50, szintén ellátási gondokkal küzdő, német hadosztályt (pár olasszal és románnal karöltve). Figyeltem: a tengelyerőknek végig ellátási nehézségeik voltak, de lazán legázolták a hegyekben beásott, végig jól ellátott spanyolokat (mellékesen egy dél-nyugat franciáknál végrehajtott, angol partraszállást is felszámoltak).
Az olasz hadosztályok zöme nem váltott ki elismerést, se a németekből, se a szövetségesekből -> lehetnének kb. spanyol erősségűek...
Azaz, az USA erőknek (igaz, ők is helyben tanulták a háború mesterségét, de '42 vége, Monty óta nekik is az ellátásban, hadianyag-többletben legyőzni az ellenséget volt a vezérlőelvük) is hasonlatosan kellene átlépni az olasz Alpokon.
Ezt az ellátási többletet nem bírom elcsípni a játékban, legfeljebb, ha ellenem játszik a gép, de akkor is csak nála, egyedül...
Vhogy, hiányzik a végjáték teszt és ennek az eredményeinek a játékba integrálása: az elején, pár tucat hadosztállyal egész Európában, még nincs gond, de, amikor 1-1 frontvonalra zsúfolódik össze ennyi, akkor már nagyon nincs a helyzet magaslatán a játék!
A meglévő lehetőségekkel (infrastruktúra- és kikötő-fejlesztés), jelenleg nem lehet ezt az eléggé nagy hibát áthidalni - alapjáraton 2x24 gyalogos divíziót nem lehet, hódítóként a japán hegyekben ellátni...!