- Egy provincia infrastruktúra fejlettségi szintje ki fog hatni a benne építhető gyárak költségére is: alacsony fejlettség - magasabb költség (azaz több idő). Ez azzal fog járni, hogy a kezdetben is magas fejlettségű területeket lesz muszáj előrevenni, a többin meg előbb az infrát növelni elfogadhatóra. Viszont így logikusabb, hogy pl. a SZU nem fog távoli területekre gyorsan védett gyárakat felhúzni és a kezdeti ipartelepek is sokkal értékesebbek lesznek. (Többen viszont felvetették, hogy ez keményen oda fog verni pl. Japánnak, vagy Kínának.)
- Változik a termelési hatékonyság, most már görbét fog leírni, azaz eleinte gyorsabban emelkedik, aztán lelassul. Ez kihatással lesz a gyártásra és a tech-re, nem biztos, hogy meg fogja érni rögtön fejlettebbre váltani, ha az efficiency lassabban nő vissza (és már írták, hogy lesz efficiency retain nerf, azaz nem lehet majd 100%-ot elérni ebben).
- A justify war most már figyelembe veszi a célnemzet méretét is és ennek megfelelően befolyásolja a world tension-t. Viszont, ha háborúban áll egy nemzet, már alacsonyabb tension szinten is beléphetnek frakcióba. Nem hiszem, hogy ez olyan jó dolog, megint minden piszlicsáré kis porfészek be fog ugrani a frakciókba és miattuk azonnal hadat fog üzenni mindenki mindenkinek...
- Kapituláció is fog adni felszerelést - bár nem tudom, minek. Oké, hogy valósághűbb, de kevés az esélye, hogy a rosszabb, elmaradottabb felszerelések lekerülnek az egységekhez. Mindegy, amit lehet, legfeljebb kiszórjuk a gyengécske háborús nemzeteknek. :)