Nagy kár, hogy a valóságban semmiféle érdeklődést nem mutattak - a terveik átnézésén kívül - a francia hajópark iránt az európai tengelyerők. Már csak azért sem, mert azok - majdnem - végig francia kezekben maradtak...
Amúgy, nagyon gyér teljesítményt nyújtottak az újabb építésű - már, amit teljesen befejeztek - fr. hajók - lásd Jean Bart vs. 406 mm lövedék és bombák - , így nem is csodálom, hogy csak a hülye angolok kapkodtak értük/miattuk... (miután a kezükre kerültek sem vették túl nagy hasznukat, sőt, inkább csak teher volt a vállukon - ahogy a 43'-ban átállt olasz flottát sem tudták már mire felhasználni)
Be kéne látni, hogy az európai hadszíntéren nagyjából 0 volt a hadiflották jelentősége a kis térség és az ezt szinte maradéktalanul uralni tudó légierők miatt:
- a németek totál idióták voltak a nagy felszíni hajók felhasználásában: KIZÁRÓLAG kereskedelmi hajók elleni "harcra" építették meg és vetették be őket (és amúgy is a szárazföldi haderőre gyúrtak) ; Wilhelm Marschall-t csak azért leváltották, mert az értelmetlen parancs (lövetni az ellenség által kiürített és felgyújtott kikötőt) ellenére, ÖNÁLLÓ DÖNTÉST HOZVA, inkább a menekülő angolok után vetette magát és 2 rombolót és egy CV-t pusztítva el a 2 csatacirkálójával...
- az olaszoknak meg a normális, harcra kész, emberi erőforrások teljes hiánya (legfőképpen a vezetésben) és némiképp a technológiai lemaradásuk (pl. radar (hiánya) vs. éjszaka - lásd pl. Matapan '41) volt a gondja; legsikeresebb tengeri erejük a Decima MAS volt a kommandóakcióikkal
Ellenük így a még a zömében a WW 1 környékén épített angolok is elegen voltak...
Ezek mellett inkább csak a konvoj-háború és a partraszállások igényeltek némi flottajelenlétet.