Ez a frontrendszer messze nem annyira kidolgozott állapotban leledzik, mint a III parancsnoklási lánca, ahol már szintén fellelhetőek voltak "a frontok és tervek adta automatizálási lehetőség"-ek, csak nem grafikus formában. Ezzel nem azt mondom, hogy a III rendszere jó volt, nem, az sem volt kellően kidolgozva - a több tartomány és a II rendszere nem volt jó együttes az elnagyolt parancskiadási lehetőségek mellett (kidolgozatlan hadszínterek, átláthatatlan parancsbeállítások)!
Ha szálanként, egységekként kellene tervezem és vezetem a hadműveleteket, hogy ne csináljon hülyeségeket a MI, akkor meg minek ez az új és így fölösleges hadsereg-szervezési formula?! Akkor megint ott tartunk, mint a III-ban: a túl sok tartomány, túl sok kattintást és idő igényel...
A 3. bekezdés:
Nem éri meg kisebb magasabb-egységekbe szétosztani a haderődet a MI marhaságait kiküszöbölendő, mert uú, mint az eddigi részekben (bár, ott voltak korlátok, nagyon helyesen), akkor kap (több) XP-t a tábornok, ha minél nagyobb mennyiségű haderőt vezet és a rendszer sajátosságai miatt, ha nincs más út, mint a face-to-face, akkor a magasabb szintű vezető nagyon nagy előnyöket tudhat magénak és már csak ez csatadöntő tényező lehet. (Itt halkan jegyezném meg, hogy a valóságos figurákról mintázott vezetők gyakran nagyon messze alá-fölé vannak pontozva az eredeti megfelelőjükhöz és egymáshoz mérten is - pl. von Kleist, vagy ellenpéldaként pl. William Halsey Jr., aki legtehetségesebben az újságok címlapján tündökölt. Némiképp ez is másként volt az előző részekben...)
Igen, "használhatóak" a tervek, mivel semmilyen más, épkézláb megoldást nem tud felmutatni a játék a nagy mennyiségű Ho. "hatékony" irányítására, vezetésére!