Nekem pl. tökéletesen megfelel a 4 fejlesztési és hadseregirányítási rendszere. Végre van esély a tengelyhatalmakkal cheat nélkül sikeres háborúkat vívni, amire a 3-ban képtelen voltam. Pár dolgot azért én is elviselnék, ha máshogy lenne, de nekem pl. nem hiányzik a 20 emeletes seregszervezés, mert soha nem használtam. Amennyi idő volt a 3-ban egy sereget megszervezni, annyi idő alatt a 4-ben elfoglalom fél Európát.
Az a helyzet, hogy a Paradox irányt váltott olyan szempontból, hogy próbál minél több gamert elérni a termékeivel. Ehhez pedig az kell, hogy a játék azoknak is élvezhető legyen, akik 3-4 óránál többet nem akarnak egy-egy "kampányba" beleölni. Kiszámolták, hogy az egyszerűsítésekkel több tízezer új embernek tudják eladni a terméküket, az a pár tucat hardcore szimulátoros meg puffogjon, ha akar.
Ráadásul ez az egyszerűsítés egyelőre csak a HoI-n észrevehető, az EU4 még mindig rettentően túl van bonyolítva. Így kiadón belül meg van oldva a pótlás, még ha más korban játszódik is.