Alapvetően nem lenne rossz az új rész (ami a 3-ban működött, az itt is klappol, az új grappler kütyük elég ötletesek, Solís pedig nagyobb és részletesebb mint Medici volt a JC3-ban), de technikai téren jelenleg tényleg totál gyász az egész játék, mellé pedig a gameplay is jelentősen megváltozott, és nem feltétlenül jó irányba.
Ahogy a Redditen meg a Steam review-k között is írják, a PC-s változat csapnivaló, rendszeresen fagy, a menünavigáció nehézkes, a billentyűk egy jó részét jelenleg nem lehet átmappelni (ami főleg azért gáz, mert az alap kiosztás olykor nagyon logikátlan), az átvezetők egy része túltömörített videó, nem pedig in-game cutscene. És maga az egész játék ocsmányabbul néz ki, mint a JC3: maximális részletességen is elmosott textúrákat kapunk (Rico aktuális csajának a kezeslábasán pl. nem lehet leolvasni a céglogót), a víz minősége kb. a tízéves GTA 4 szintjét üti meg, a LOD pedig nagyon erős, a grafikai beállításokat csutkára húzva is elég jól láthatóan jelennek csak meg előttünk a tereptárgyak-növényzet.
Ami a gameplayt illeti: az interneten sokan háborognak azért, mert a kampánynak már nem hangsúlyos része a bázisok lerombolása (olyannyira, hogy a káoszobjektumok immár fixen újraspawnolnak), helyette főleg mellékküldetésekkel és kampánymissziókkal lehet a területeket elfoglalni. Ezt azért annyira személy szerint nem tartom gáznak: egyrészt így legalább bármikor rombolhatunk egy jót anélkül, hogy menüből kéne re-oppresselni az egyes bázisokat, másrészt pedig a rombolásnak azért továbbra is van szerepe, a területfoglaláshoz szükséges szövetséges osztagokat ugyanis csak a káoszpontok növelésével tudunk toborozni (ergo, ha nem rombolunk eleget, akkor idővel nem tudunk újabb területeket elfoglalni). A csáklyavető fejlesztéséhez/módosításához szükséges gear modok megszerzése szintén jó irányba változott szerintem: a három fő csapásirány (erősebb csáklya-visszarántás, élőlényeket/tárgyakat felemelő lufik, illetve az előző részből ismert boosterek) fejlesztései három karakter küldetéssorozataihoz tartoznak, amik azért kidolgozottabbak, változatosabbak és kevésbé szadisták, mint a JC3 challengei (bár tény, hogy a boosterekhez kötődő mini-challengeknek kb. köze nincs a főszálhoz).
Játékmenet terén engem inkább a felesleges túlbonyolítások és átgondolatlanságok zavarnak. Az új grappling kütyük nem rosszak, de a kapcsolódó mellékküldetéseiket leszámítva nem nagyon kell használni őket, viszont a bekonfigurálásuk marha bonyolult, köszönhetően a nehezen kezelhető menünek. A JC3 végtelen mennyiségű C4-e ment a levesbe (gránátok pedig továbbra sincsenek), gondolom azért, mert a flintáknak már vannak másodlagos tüzelési módjaik, amik elég jók a káoszobjektumok elpusztítására, csakhogy azokhoz meg olyan kevés lőszer jár, hogy nem lehet még egy kisebb bázist sem lezúzni velük, legkésőbb a folyamat felénél mindenképp neki kell állni lőszerre vadászni (egyébként a felfegyverzett járműveknél is véges már a lőszer mennyisége, de azokban annyi van, ami bőven kitart addig, amíg elpusztítják az ellenfelek a gépünket). Főleg ezek miatt is zavaró, hogy a Rebel Drop szerintem eléggé elbutult a JC3-hoz képest, most már egyszerre csak egy valamit hívhatunk le (egy járművet vagy egy fegyvert), szóval amit a JC3-ban elintéztünk egy droppal, ahhoz itt minimum háromszor kell ellátmányt hívni. Ja, és a JC3-mal szemben a káoszobjektumoknak vezetett járművek immár nem robbannak fel, ha kiugrunk belőlük, ami a fentiek mellett külön bánat.
Jelenleg ez az etap még kb. fél évre van attól az állapottól, ami késznek lenne tekinthető. Technikai téren komoly bugokkal, gameplay téren durva balansz hibákkal küszködik, szóval épp ezért senkinek nem ajánlom, hogy beszerválja, amíg a legégetőbb problémákat mindkét területen ki nem javították. És utána is csak amikor le lesz értékelve, mert a JC3-hoz hasonlóan szerintem ez sem ér meg 60-80 eurót.