Ha a játék végére level 30 körüli vagy és addig céltudatosan fejlesztetted a felszereléseidet, képességeidet, ténylegesen csak azokat amelyekre a harcok során építesz, akkor éppen szűkösen elég a "barátságos vámpír" XP mennyiség is, a nehézség is vállalható. Én úgy rémlik hogy level 28 vagy 29 körül jutottam a végjátékhoz, ahol a végső bossnál elhasználtam mindenféle gyógyító cuccomat, bár kissé hack'n'slashben nyomtam, mert láttam hogy egy kicsit odafigyelve szinte ész nélkül is kiadja...:) Olvastam hogy level 30 felett kezd akár játszhatatlan nehézségűre skálázódó enemykkel operálni a játék és láttam Steam fórumos problémát, amelyben a főboss akár level 50 is volt 30 feletti player levellel, ami elvileg bugos skálázódás eredménye. Bár a játék végefelé számomra elég gyakori volt hogy level 20+ körüli karival csapkodtam a 30-as elleneket, így +10 enemy level még éppen nem lehetetlen érvényesülni. Még szerencse hogy többnyire kiszámíthatóak és jól helyezkedve kihasználhatóan bugosak a támadásaik. A hozzánk hasonló emberszerű vámpírok azért tudtak elég kemények lenni még "okosban" is. Szerencsére sok helyen lehet hagyni ágyutöltelékként működni a vámpírvadászokat, aztán ha számukra vége a harcnak, de azért legyengítették feles HP környékére az ellen vámpírt, ott az easy XP lehetősége. :)
Szóval a játék utolsó harmadára szerintem egészen kellemes kihívás nyújt a játék, habár egy ponton az addig megszokotthoz képest elég meredeken emelkedik a nehézség, már nem mindegy mivel támadsz az ellenekre, de ha nem rozsdás bicskával, akkor nem lesz gond, na és hirtelen szükség lesz a gyógyító potikra, esetleg néha vérre és erőregenerálókra, amelyekre az első kétharmadban ritka esetektől eltekintve szinte nem is volt szükségem, csak a legvégső esetben vettem elő potikat. Persze nem kell minden látható ellent rögtön megtámadni, akkor nem lesz gond. A gazdag negyedben korán betesz a játék magas szintű, de opcionális elleneket, őket jobb pár plusz level gyűjtögetése után elkapni.
Végig "filantróp vámpírként" nem szúr ki veled a balansz, de ha néha kóstolgattad az ártatlanokat, hogy egy fokkal könnyebb legyen a játék, akkor ironikusan akár még nehezebb is lesz, mert jobban skálázódhatnak az ellenek, így relatíve gyengébb is leszel bizonyos pontokhoz érve...ez adott szintkülönbségekkel így is van rendjén, nem sarkall félmunkára a játék, ugye az elérhető legpozitívabb ending is bukható ha csak egyetlen ártatlant is megöltél. Abból kiindulva pedig morálisan már mindegy hogy követi-e még 100, legalábbis a balansz mintha úgy építene rá...de lehet hogy mára patchben változott valamelyest.