Nagyon jó felmérés! Végre valaki megcsinálta és végre valaki nyilvánosságra hozta!
Azt, hogy az autózásnak érzelmi okai vannak, meghogy "élvezetből" autóznak, hát az egy éktelen nagy baromság!
Azért autóznak az emberek, mert normális idő alatt el akarnak jutni A-ból B-be. Esetleg cipelni is kell. Vagy túl KÖRÜLMÉNYES a tömegközlekedés (pl. városok között szinte mindig, legalábbis Magyarországon katasztrófa távolsági busszal utazni, a vonatok meg csigalassúak, és a közbiztonság egyre romlik rajtuk)
A megoldás szerintem nem az akkumulátor, hanem a tüzelőanyag-cella. Olyan tüzelőanyagcellát kell kifejleszteni, amelyhez nem kellenek ritka fémek (platina, palladium), és jól cseppfolyósítható üzemanyagot is tud használni (vagyis nem hidrogént, hanem pl. propángázt vagy nehezebb szénhidrogént)
Megjegyzem, az az autóellenes hadjárat ami az utóbbi pár évtizedben egyre durvább, sajnos nem sok jót jósol a mozgási szabadságunknak.
Az autóhasználat egyik oka a futáskilométertől független költségek elterjedése. Már az antall-kormány alatt bevezették ugye a kötelező biztosítást, majd a súlyadót, ami akkor még nem volt túl magas. SZOKTATTÁK hozzá a lakosságot. Aztán ahogy a morgolódás csökkent, elkezdték emelni.
Az autósok azelőtt leginkább a hétvégi telekre járásra használták az autót. Mert HA A GARÁZSBAN ÁLLT, AKKOR NEM FOGYASZTOTT.
Manapság meg használják, merthát úgyis ki van fizetve. Ha betesszük a garázsba, akkor is fogyaszt!
Teljesen lemondani pedig nem fogunk róla, legalábbis önként soha! Ugyanis az autónak van egy nagyon fontos KÉSZENLÉTI szerepe, funkciója. Ha HIRTELEN VALAMI SZINTE ÉLETBEVÁGÓAN FONTOS közlekedési-szállítási feladat akad, akkor rendelkezésre álljon.
Ez az a készenmléti funkció, amit a közös autó nem tud biztosítani, valószínűleg ez az oka a cikk elején említett viszolygásnak a közös autó rendszerétől.