Senki sem állította, hogy a cégeknek örülniük kellene bármilyen költség növekedésnek. Csakhogy egy működő versenyhelyzetben a cégek bizony kénytelenek lennének benyelni a veszteséget, hogy ne romoljon a piaci pozíciójuk. Ez minden költség növekedés esetében így van, nem kell közgazdasági nobel díj ahhoz, hogy evidens legyen.
Az első netadó ötletek miatt pont azért tört ki a balhé, mert józan ésszel belátható volt, hogy a GB-onként számolt adó könnyen meghaladhatta volna az előfizetés teljes összegét, amit nyilvánvalóan képtelenség kigazdálkodni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy bármilyen szektoriális adó, vagy egyáltalán bármilyen adó csakis kizárólag a lakosságot terhelheti az "áthárítás" miatt.
Áthárítással érvelni ugyanis bármilyen adó ellen kb. olyan, mintha azért akarnánk eltörölni a közlekedési bírságokat, mert hogy azt valójában a gyerekek fizetik meg, hiszen a szülők úgyis az ő étkeztetésükre szánt pénzből kifizetik ki a bírságot. Értsd: nettó demagógia.