Egy gyenge autóval nem lehet jol gyorsulni 80 km felett, de amúgy mehetsz vele 130-al. Ha mész 130-al egy gyenge autóval, előtted egy kamion 90-el halad és jön mögötted 180-an valaki, akkor bemész a kamion mögé, hogy elengedd. Utána ha meg akarod előzni a kamiont, akkor a mögötted jövő normál tempóban (130-al) haladó kocsik miatt nehezen tudsz előzni, mert lassan gyorsul az autó. Ha nem előzöl, hanem mész utána, akkor 1 órával is megnövelheti az útidődet. Ezért megelőzöd 5-10 km-el többel. Ha ekkor jön utánad szabályosan egy 130-al haladó kocsi, akkor meg lehet becsülni, hogy mikorra ér oda és a megfelelő időben elkezdeni az előzést, amikor nem tartod fel, de le is tud fékezni, ha kell. Időigényes kivárni a megfelelő pillanatot, de működik. De egy mögötted 180-al haladó esetén nem.
Ekkor egy 180-al száguldozó miatt szorultál be a kamion mögé és előzéskor a következő 180-al haladó miatt fogsz balesetet okozni.
Vannak tötymörgők és vannak gyenge autók, akiket 180-al haladva nem tudsz megkülönböztetni egymástól. A német azért sem jó példa, mert átlagban jobbak az utakon lévő autók és szélesebbek az utak. Így elférnek a tötymörgők és nem ragadnak be a kamionok mögött a gyenge kocsi miatt.