1. Fosszilis energiahordozó, olaj, gáz, pala, szén évszázadokra elegendő mennyiség van! Szóval, ha az a gond, hogy nincs nagymennyiségű viszonylag olcsó energiahordozó, akkor ez nem igaz!
A kőolaj árának jelenlegi jelentős zuhanását is túléli a piac, a kérdés az inkább, hogy az utóbbi 10 évben akkor miért is ment olyan magasra!?
2. A könnyen hozzáférhető kőolaj, gáz kiesése utan (ilyen árak mellett még a pala is annak számít), még évszázadokra elegendő szén áll rendelkezésünkre, amiből viszonylag egyszerű eljárással lehet folyékony vagy gáznemű energiahordozót előállítani.
3. A fentiek ismeretében még si felmerül néhány kérdés: Ki fúrja a valódi megoldást jelentő, viszonylag környezetbarát technológiákat (pl tórium erőmű)? Miért ilyen magas az olaj ára? Ki támogatja a nyilvánvalóan megoldást nemjelenő un "zöld" energiatermelési módokat?
Kis összeesküvéssel megbolondítva az jön ki, hogy valójában az olajlobbi alakítja a mai napig az energiapolitikát. Az ő érdekük a világ elé gumicsontot dobni a napenergiával, meg egyéb a teljes energia kérdésre megoldást adni nem képes alternativákkal. Az ő érdekük megfúrni az atomtechnológiát, eröltetni a veszélyes uránt, amely szinte törvényszerűen vezet jelentős eseményekhez, ami elijeszti a világot ettől a megoldástól (így a tóriumos rendszerektől is). Az ő érdekük a források kifogyására hívatkozva magasan tartani az olaj árát, ami azt jelenti kevesebb melóval sokkal több pénzt tehetnek zsebre. Ennek érdekes módon egyik mellékvágánya, a politika megvalósításának eszköze az, hogy pl az autóknak nem a fogyasztást korlátozza az EU (ami az emissziót is magával vonná), hanem az emisszióra ad korlátokat. Ergo mindenkinek az az érdeke, hogy a motort telitömjük benzinnel, de még se égessük el. (Ua motor alap, de már katalizátoros 150 LE, környezetbarát változatban ua fogyasztás mellett már csak 136 LE!) A bonyolult emissziószabályzó szerkezet értelemszerűen drága, ami segít elfogadtatni azt, hogy az autózás és ezzel az üzemanyag is drága.
A pazarló egyre nagyobb batár kocsikban ülve viszont mindenki szélesen mosolyog hogy mennyit tesz a környezetért. (Mellékzönge Ikarus 200-as sorozat fogyija 100 km-en 38 l gázolaj, csúcsszuper újbuszoké 50 l, ráadásul gyengébbek).