Nézd, nincs itt rejtett technológia semmi, csak felét sem alkalmazzák annak, amit már tudunk. Amikor az EU ahelyett hogy egyetlen paraméterhez kötné az Euro motorokra vonatkozó normákat, akkor egy ősöreg, 40 éves ciklushoz köti a kismillió emissziós értékből azt amit éppen divat cikizni, akkor az emberben furcsa érzések támadnak fel.
Konkrétan egy motort és annak emisszióját környezeti szempontból egyetlen értékkel lehetne jellemezni: üzemanyag fogyasztás.
Ehhez képest pl a 90-es években az Opel amikor áttért a csökkentett kibocsájtásra, akkor nagyjából ua motor ua fogyasztás mellett 150 helyett rögtön 10%-kal kevesebb teljesítményt adott le (C20XE => X20XEV) . Hmm érdekes. Az ősöreg 200-as Ikarusz buszok igaz hogy feketére pöfögik a várost, de kevesebbet fogyasztanak mint az új Volvók. Hmmm pláne érdekes. Szal nekem, úgy tűnik, hogy az utóbbi 30 év motorfejlesztése soxor kimerült abban, hogy olyan paraméterekből, emisszióból, amit az EU szigorúan vesz olyan emissziót csináljunk, amit momentán lexar.
A villanykocsik csak olyan szempontból zavarják a nagy gyártókat, hogyha tényleg jönne egy áttörés az akksik terén, akkor borulna az az ütemterv, amivel 1000 éves technológiákat fognak nekünk a köv 20 évben eladni újdonságként, hanem a sokkal egyszerűbb vilanyverdákra kell áttérni. Aminek sajna egyedül az akksija a drágább, minden másban egy primitív szerkezet a belsőégésű motorokhoz képest, ergo alacsonyabb hozzáadott értékkel rendelkezik, ergo ha az akksi probléma megoldódik, akkor valszeg olcsóbb is lesz, és kevesebb a profit rajta.
Amúgy szerintem már megtörtént az áttörés, de mindenki lexarja, mert a profit az elsődleges! ;)
Gondolom te sem tudsz róla, pedig van működő kocsi, Genf-ben be is mutatták.