A belső égésű motorok a gyári fogyasztás értékeket csak ideális körülmények között mutatják szerintem (Hőmérésklet, fordulatszám, nyomatékon) detto igaz a hatásfokra is. A valós üzemi körülmények között ezek romolhatnak 10-40 %-al is. Ráadásul ezek a motorok irgalmatlan drágák és élettartamuk sem a régi már.
Az üzemanyag előállítás is drága és energia igényes folyamat iszonyat logisztikával meghintve. Mert mivel szenet lehet találni sok helyen kőolajat nem annyira.
Ha ezeket is hozzávesszük már a belső égésű motorok energiamérlege is több mint elkeserítő.
Napelemeket bárhova lehet telepíteni, amikkel otthon töltheted pl. az elektromos autód aksiját. Áthidalva a nem tudom hovatenni a fölös napelemes energia problémát részben.
Fontos a napelemek és akkumolárok élettartama, hatékonysága nő folyamatosan, az áruk viszont csökken. Ezért a elég sok helyen mára profitábilisabb naperőművet telepíteni mint szénerőművet.
Ja a belső égésű csuda motorok viszont egyre drágábbak beleértve a szervíz díjakat is, de cserébe sokkal kényesebbek és rövidebb élettartamúak.
A napenergiából de a szén, gázból is lehetne külső égésű motorokkal energiát nyerni rögtön jobb hatásfokkal.
A jelenlegi belső égésű motorok, de a villamos hálózatunk borzasztó komplex ellátási hálózatot igényel,amely sérülékeny is. Ha sikerülne elterjednie a házi napelemeknek esetleg ahol lehet szélerőműveknek, akkor sokkal hibatűrőbb energia elosztó-termelő hálózat alakulhatna ki. Amely a nagy erőművek hosszabb kiesése esetén is akár napi 12 órán keresztül tudna áramot, melegvízet, fűtést biztosítani.
Sőt az energia éhségünkből is visszavehetnénk...
Nekem egyre szimpatikusabb ez a napelem, szélerőmű, (sterling motor) vonal, mert ha feltalálnának, sikerülne egy viszonylag környezetbarát nagy teljesítményű energiaforrást pl. hidag/meleg fúziót azt rögtön púsztító fegyverekhez is elkezdenék használni, de ki látott már szélkerekes tankot, vagy napelemes bombázót? :)))