Ezt a kérdést annyira összetett, hogy nem lehet csak úgy leülni és kiszámolni. Az értékeket szépítik, hamisítják, eltitkolnak információkat, eltérőek a körülmények ezernyi részletben, úgy sem fogod tudni kiszámolni, hogy mi az igazság akkor sem, ha épp ennek felderítése a munkád.
Ha a publikus információkat elfogadod általános jellemzőknek, akkor ha azokkal számolsz, nagyon úgy néz ki, hogy összességében hasonló a szennyezés mértéke mindkét esetben, csak nem a használat helyén történik a szennyezés, amivel nem jutunk előrébb, mert a Földön marad. Az "adatok" persze lehetnek falsak, így a valóság is lehet ettől eltérő.
Az ellenérved nagyon ütős, és ezzel akár rövidre is lehetne zárni a vitát, ha nem lenne benne óriási logikai baki.
A legszennyezettebbek ugye a nagyvárosok? Itt a gépjárművek is szennyezik a környezetet (de pl. a gázzal, szénnel, fával való fűtés is olyan, hogy nem terheli az erőművet, de szennyezi a várost). Erőműveknél távol a várostól könnyebb megoldani magas kéményekkel, hogy a légmozgás gyorsan csökkentse a koncentrációt, ezért lényegesen kevesebb szenyezést észlesz a közelében, mint amennyit okoz. A gépjárművek működéséhez szükséges energiát nem az erőművek állítják elő. Ezért nincs olyan szennyezett az erőművek környéke, mint a nagyvárosok. Ha most ezen járművek működéséhez szükséges energia előállítását is az erőművekben végeznék, akkor sokszorosára kellene megnővelni az energiatermelést és máris sokkal szenyezettebb lenne az erőművek környéke is,
Nem tudom, hogy kinek van igaza, de szerintem az a valószínűbb, hogy az elektomos autók is hasonlóan szennyezik a levegőt.
Abból szempontból rosszabbak az elektromos autók, hogy akkor nem a város lesz szennyezve, és amikor az emberiség közvetlenül nem tapasztalja a hatást, hogy nap mint nap fulladozik a szmogban, hajlamosabb nem elég komolyan venni a problémát, miközben az egész Földet telefüstöli.
Ellenben ha a városok a szennyezéstől élhetetlenek lesznek, attól még a vidék maradhat élhetőség határán és akkor talán hamarabb tesznek is valamit a környezetszennyezés ellen, illetve megvan az esély, hogy elfogyik az olaj és lelassul a szennyezés.
Előnye lenne viszont a az elektromos autónak, ha esetleg tényleg tudnának készíteni hatékony fúziós erőművet és egyszerűbb és gyorsabb lenne átállni.
Szerintem a legfntosabb az lenne, hogy amennyiben meg lehet oldani hatékonyan és biztonságosan a fúziós erőművet, akkor minél hamarabb áttérjenek ennek használatára és akkor mehetnek az elektromos járművek...