" a legmodernebb belsőégésű motorok már akár 38%-os hatásfokúak és a dízelek már 40%, sőt van 42%-os is"
ebben lehet valami.
Mit hagytál ki? Hogy a villanyautók direktbe vannak kötve, nincs osztómű, se semmi.
Nézzük, hogyan néz ki egy belsőégésű motor hajtása:
üzemanyagból 42%-nyi energiát szed ki. Tehát itt van egy 58%-os veszteség. Aztán a motor nem forgató nyomatékot állít elő, hanem tolót. Ezt a főtengelyen, nem pici energia veszteséggel forgássá alakítják. Aztán jön a váltó, ami ismét energiát vesz el. Aztán jön a difi, majd a kerék. Tehát a 42%-k fele simán elszáll a levesbe. Akkor már csak 20-22%-ról beszélünk ami a hajtásba megy.
Villany esetén, a felvett energia 90%-a alakul át kinetikus energiává. 10%-k veszteség mellett. És ennyi is a veszteség ui. a villany motor forgató nyomatékot állít elő és direktbe hajtja a kerekeket. Nincs difi, de semmi. (persze lehet bele tenni, de felesleges.)
A hagyományos motorokhoz képest a Wankel rendszerű, bolygó dugatyús technológia is sokkal jobb, mert nincs főtengely ami a toló nyomatékot forgatóvá alakítja.