"- egy modern aksi hatásfoka (hamár T2k barátunk ezen szeretne lovagolni, ki tudja miért) az bezony 70% és az élettartamuk alatt ez folyamatosan romolhat, akár drasztikusan is"
Egy hozzá nem értő kibic potosan ezt a hülyeséget szokta hajtogatni! Ellenben a valóságban a leggyakrabban használt lítium-kobalt-oxid elektródú akkumulátorok töltés-kisütési hatásfoka 95%-felett van! A hatásfokuk pedig nem változik az élettartamuk alatt számottevően, ami változik az a kapacitásuk. Minden egyes lélegzetvételedből süt fogy fingod sincs az egész témáról, még az alapfogalmakat is súlyosan kevered. Leülhetsz elégtelen.
Ez önmagában még nem lenne olyan nagy baj, de úgy már igen, hogy ilyen seggnulla tudással belepofázol. Bezony!
"- a modern villanymocik hatásfoka 90% felett is lehet"
Ezt úgy hívják, hogy vak tyúk is talál szemet.
"- a legmodernebb belsőégésű motorok már akár 38%-os hatásfokúak és a dízelek már 40%, sőt van 42%-os is"
Ez a féligazságok meg a félhülyeségek szokásos keveréke. A csúcshatásfokokra ez igaz, de az kurvára senkit sem érdekel, mert ilyen üzemtartományokban ahol az érvényesül csak nagyon ritkán tartózkodik egy személygépjárművet hajtó belsőégésű motor (kivéve hibridek), ami számít az az átlagos hatásfok, az meg fele, 2/3-ada a csúcshatásfoknak.
"- a hálózati veszteség átlagosan 10% felett van hazánkban és magasabb is mint nyugaton, ugyanis kevés alaperőművünk van és nagy távolságokra kell továbbítani az áramot, sok le és feltranszformálással stb"
Lópikulát, 4-9% a tipikus hálózati veszteség. És a veszteségek legjava sem a transzformálás miatt van. Fingod sincs a kérdéshez.
"Namost aki akar, elkezdhet számolgatni."
Ja értem, tehát benyomtad a hülyeséget, az orrodra koppintottak, erre benyomtál még több hülyeséget és még más kezdjen el számolgatni?