Nekem lenne pár kérdésem ehhez a "elektromos autó, mint energiaraktár" elmélethez.
1. Mi történik akkor, ha egy fülledt meleg nyári este után leszívja a hálózat a kocsik aksijait, mert esete orrba szájba mentek légkondik az egész országban? Ugyan ez igaz egy téli borús napra. Mennék másnap dolgozni, kirándulni, bevásárolni stb., de az arcomba fog vigyorogni egy LOW BATTERY felirat? Mit lehet ez ellen tenni?
2. Húzzam ki a hálózatból kora este a kocsit? Akkor este megszűnik a visszatáplálás, és az egész értelmét veszti. Hogyan lehet rákényszeríteni a tulajt, hogy álló helyzetben folyamatosan a hálózathoz legyen kapcsolva a kocsi?
3. S, ahol nincs erre lehetőség? Erősen kétlem, hogy a munkahelyeken vigyorogva helyeznék el a csatlakozókat, hogy a dolgozó tudja tölteni a kocsiját. Önkormányzat dettó nem fog minden parkolóhoz csatlakozót biztosítani.
4. Miért nem? Mert az ember általában nappal dolgozik. Ekkor fogják tölteni a kocsikat a vállalatok pénzéből, s majd este a megmaradt energiát hazaviszem és "eladom" a hálózatnak? Ergó lopom az áramot?
5. Mondjuk sikerül megoldani a számlázást és beindul a rendszer. Ugyanakkor az energiafogyasztás akkor indul meg irgalmatlanul, mikor az emberek kezdik a napjukat. Nem fog hiányozni az ekkor közlekedő autók puffer kapacitása? Ha mégis van puffer akkor az elegendő energiát át tudod adni a hálózatnak? Mert az egy dolog, hogy el tudod raktározni, de azt kellő gyorsasággal ki is kell aknázni.
6. Mondjuk, hogy erre is kitalálnak valamit. Ugyanakkor van egy Mari nénink, aki csak hétvégente veszi elő a kocsit bevásárolni. A hét többi napján a hálózathoz csatlakozva tartja. Mi történik ilyenkor az aksival? Le és feltöltik, mivel a hálózatban pufferként viselkedik. Jót tesz ez az élettartamának/kapacitásának (nézőpont kérdése a megnevezés)? Aligha. Ki fogja ezt Mari néninek megtéríteni?
Van valami szóra érdemes tanulmány ez ügyben? Vizsgálták már valahol ezeket a problémákat? Vagy csak valami idealista kitalálta ezeket?