Na szóval miért van az, hogy mai napig kerozinnal megy minden gép, annak ellenére, hogy kevés teszt volt már mással is.
1. Erre épült ki az egész világ elosztó hálózata. Gazdaságos.
2. A kerozin fajlagos energiatartalma (térfogat vagy tömegegységre, ahogy tetszik) megfelelő, nem találtak helyette eddig jobbat az 1. pontot figyelembe véve is.
3. A kerozinban is van még tartalék a körfolyamat hatásfoka szempontjából.. Az első GT-k is keróval mentek, ehhez képest azoknál a turbina előtti hőmérséklet még 1000 fok sem volt. A mai 4. gen gépeknél ez 1250-1300 fok, nagyon szélsőséges esetben és alacsony élettartammal mehet fel 1450 fok tájára is. A F-35-él meg 1600 fok (!) tája van. Tehát a keró képes lenne még emelni a Carnot körfolyamat also és felső hőmérséklete közötti különbséget, amitől nő a körfolyamat hatásfoka, mert ennél magasabb hőmérsékletet is el tudnának vele érni, de a GT anyagszerkezete és a fátyolhűtés a korlát. Tehát azzal semmilyen gép nem fog hirtelen megtáltosodni, hogy más tüzelőanyagot használ, mert a GT aboszlút és fajlagos teljesítményét is a GT turbina előtti hőmérséklet alapvetően befolyásolja. Annyit segítene a magasabb fajlagos energiatartalmú tüzag. ami képes ugyanilyen hőmérsékleten égni, hogy kevesebbet kell belőle vinni, ez édeskevés.
1+2+3
Csak akkor lenne értelme a kerozint lecserélni, ha helyette lenne valami, ami képes lenne azonos hőmérsékletet biztosítani, de úgy, hogy legalább 30-40%-kal magasabb a fajlagos energiatartalma és könnyű kezelni és a meglevő GT-k is megeszik. Na, ilyet eddig nem találtak. De még ezzel sem lenne szuperszonikus ez a CGI vacak. Egyszerűen a csupaszárny alapforma profilvastagságától kezdve minden ellentmond ennek.