Egy mai pesti taxiban kotelezo az ora es ha nem inditja el, akkor megszivta, mert ha nem ad gepi szamlat az ora alapjan, akkor nem fizet az ember. Raadasul adoznak is.
Ezzel szemben az uber Magyarorszagon sem adozik, nincs fuvarszervezesi engedelyuk, stb. Viszont ha minden uber-es betartana a torvenyeket, beszerezne a taxametert es felrakja a matricat, akkor onnantol legalisan versenyezhetnek a taxikkal. A gond ott van, hogy ha mindent legalisan csinalnak (mondjuk bejelentik a sofort, fizetnek adot is), akkor nem lenne nyereseges a rendszer, ezert ezeket sporoljak meg. Persze, hogy ha ket adot (+tb-t) is elcsaljak, akkor olcsobbak. Nem annyival mint az ellopott ado merteke, mert a cegnek valamibol nagyobb profitot kell csinalnia mint a taxiknak, ezert meg az ellopott ado egy reszet is megtartjak.
ps: Az uber esete nem a fodraszat elotti nav-os penztargepes szek, mert az ha van teruletfoglalasi engedelye, akkor legalis. Az uber jelenleg az aluljarokban zsebbol arulo esete, aki azzal indolja a markas parfum olcso arat, hogy nem hamis hanem lopott...