De, pont úgy működik ahogy leírtam, nem is igazán értem, hogy ha ezekkel ennyire nem vagy képben, akkor mi alapján alkotsz véleményt? :) AMDNV
hogy egy játék inkább a videókártyából dolgozik, egyáltalán nem zárja ki a processzor hibáját
Nincs olyan, hogy egy játék innen, vagy onnan dolgozik. A játékokban látható jelenetek kiértékelése elsősorban a CPU feladata, a GPU (VGA) ebből készít egy képkockát. Amikor egy játék annyira CPU igényes (szoftveres DX limit), hogy nem érkezik elég adat a GPU felé (értsd: nem megy 100%-n), akkor beszélünk szoftveres CPU limitről. Például DCS, ArmA, FSX, BF4 multi DX11 alatt. Próbáld ki, hogy az ArmA3-t feltolod 10KM-s látótávra, és máris ott tartunk, hogy bármilyen CPU-t teszel alá, minden összeszarja magát. A kérdés csak az, hogy mennyire.
Milyen processzor hibáról beszélsz egyébként? Ha a CPU hibázik, lefagy, újraindul, kékhalálozik a rendszered, ha a GPU-d hibázik, akkor jönnek a grafikai anomáliák. DE, itt most a teljesítményről volt szó! NV kártyákon beesik az FPS, mert valószínűleg az AMD logó miatt a GCN architektúra volt a fő prioritás az optimalizálásnál, de ugyanúgy előfordulhat az is, hogy driverből fogja majd javítani a teljesítmény csökkenést az NV. Valószínűleg az egyik frissítéssel érkezett egy olyan effekt, számítás, bármi, ami finomítást igényel még NV-re vagy a fejlesztők felől, vagy a driver felől. Ennyi a történet, és ehhez az égvilágon semmi köze az AMD processzornak! :)
A ram, de még a hangkártya hibájából is kifagyhat vagy produkálhat hibákat a játék, akkor levonhatjuk a következtetést hogy hangkártyaigényes a játék?
Rendszer memória hibából nem produkál hibát a játék, szimplán kékhalál. Vram hibából jöhetnek képhibák, hangkártya hiba miatt pedig hangakadás, recsegés, beakadás, stb. Ebből nem az következik, hogy hangkártyaigényes a játék, hanem az, hogy a hangkártya szar. Ha vram hiba van és csíkozik a kép, akkor nem vram igényes a játék, hanem a vram szar! Nem is értem ezt a mondatodat! :))
A CPU vagy GPU igény kifejezést a teljesítményre, tehát a megjelenített képkockák számára értjük, nem pedig a hibajelenségekre! ;)
A mantle meg egészen másra való mint írtad (eleve nem is a procihoz, hanem a videókártyához van) és meg is bukott. A DX12 lesz itt a megváltás ha végre elkezdik használni.
Nézd, szerintem nézz utána alaposan a dolgoknak, mert nagyon rosszul vagy informálva. ITT szépen le van írva, hogy mi a Mantle. Pontosan a DX 9/11 okozta szoftveres CPU limit feloldására találták ki. Olyannyira megbukott, hogy gyakorlatilag ennek köszönhető a DX12, a Vulcan API tulajdonképpen a Mantle egy az egyben, a VR-hez szükséges AMD LiquidVR (nem megyek bele mennyire fontos) pedig szintén a Mantle-re támaszkodik. Sőt, a továbbiakban ha bármelyik pénzes fejlesztőnek olyan ötlete támad, amire a szabványos API-k alatt nincs lehetősége, nem marad más mint a Mantle. Kívánok neked ekkora bukásokat az élet minden területén! :)
Na most a #1185-ben pedig gyakorlatilag leírtad, hogy mi a gond a jelenlegi DX szériával, pontosan ezt a jelenséget nevezzük szoftveres CPU limitnek. Azért szoftveres, mert nem a CPU gyengesége okozza a limitet, hanem a DX felépítéséből adódó szoftveres környezet. Ha érdekel a téma, javaslom alaposan nézz utána, mert jelenleg nem én vagyok az, aki butuska megállapításokat tesz! :)