"Ahogy elhangzott, el kell dönteni, hogy mit törsz össze: szétkened a puhatestű bicóst, mocist, gyalogost, vagy bevállalod a totálkárt, kiscsaládod élete veszélyeztetésével."
Erre van egy szabalyrendszer. Ezeket a szabalyokat jogszabalyokban is leirtak. Ezeket a program mindig be fogja tartani. Eloszor is nem megy olyan gyorsan, hogy sajat hibajabol keruljon veszelyes helyzetbe. Masodszor nem megy olyan gyorsan, hogy masok hibajabol keruljon nagyon veszelyes helyzetbe. Harmardszor ha van egy jol parnazott auto a sofor korul, akkor a vetlen embert (gyalogost, biciklist) fogja vedeni, az anyagi kar nagysagatol fuggetlenul. Ez utobbi ugyancsak a programon mulik, tehat lesz rola egy tarsadalmi/jogi vita, hogy ha baleset van, akkor totalkar vagy usson el a jardan egy csaladot es az emberek megszavazzak es/vagy a torvenyhozok meg leirjak, hogy mi ilyenkor a teendo. Es onnantol minden automata auto azt fogja csinalni.
Egyebkent a veszelyes helyzetek nagyresze elo sem fordulna ha az emberek is a jozan eszre hallgatva vezetnenek, tehat olyan utcaban ahol barmikor kiszaladhat egy gyerek az utra, olyan gyorsan lehet csak menni, hogy ha ez megtortenik, akkor se ussuk el. Ha ezt mindenki betartana, akkor ugyan lassabb lenne a kozlekedes, de soha egyetlen utra szalado gyereket sem utnenek el. A zart palyakon, ahol nincs gyalogos kozlekedes pedig sokkal gyorsabb lenne a forgalom, mert a robotautok tudnak 200 korul is 100 centis kovetesi tavolsagot tartani, sot ezt muszaki hiba eseten is kepesek kezelni tomegkarambol nelkul. Az emberi reakcioido annyira lassu, hogy eselytelenek vagyunk az automatizalt megoldasokkal szemben. Mivel az automata auto gazdasagilag elonyos, ezert el fog terjedni, mert mind a poltikusoknak, mind a nagytokeseknek ez az erdekuk. Raadaskeppen meg az atlagos emberek is jol jarnak vele, mert osszessegeben gyorsul a kozlekedes es nem kell unalmas dolgokat csinalniuk (pl. dugoban vezetni orakon at). Szinte mindenkinek win-win szituacio.