Ha minden "járművet" központilag koordinált rendszer irányít, akkor azt úgy hívják hogy tömegközlekedés. Ergo, valójában mindkét megoldás ugyan az. :)
Másrészt az igazán nagy dugókat nem az autók maguk okozzák, hanem ha egy túltelített autós forgalmat, még egy kis tömegközivel meg is bolondítunk (lásd Margit-körút manapság). Ahol az autók kis sebességgel egyenletesen haladnának, oda ha beengedünk egy buszt, ami 150 méterenként ki akar menni a megállóba, megáll, majd megpróbálja visszakűzdeni magát a forgalomba, na ez a tökéletes módszer az adott útszakasz megbénítására és mindenkinek totális agykárosodás okozására (beleértve a tömegközin utazó "gyalogosokat" is). Ennél még az is jobb lenne mindenkinek, ha adott útszakaszról az autósokat kitiltanák, keressenek alternativ pályát ahol nem találkoznak tömegközivel sem.
A különböző mozgáskarakterisztikájú, méretű járművek, közlekedési eszközök összevegyítése, amelyek az eltérő áteresztőképességű szakaszokat is máshogy kűzdik le, az ami nagy gebaszt okoz és nem egyszerűen a sok kocsi.
A jelenegi körúti állapotokat egy központilag irányított autósokra vonatkozó rendszer sem tudná javítani, rontani azt talán.