Nem értelek amúgy titeket... a történet végül is mindig ugyan az: megmenteni a világot, megtalálni valamit ami elveszett, vagy valakit aki elveszett, akár saját magadat (Gothic játékok) vagy ezeknek az kutyulmánya.
Ha sztorit akarok akkor leülök egy fasza könyv társaságában az ágyamra és átadom magam neki, elég fantáziám van ahhoz, hogy hozzáképzeljem a világot...de a játék arra való szerintem, hogy játsszuk. Minél jobb legyen a mozgás, az irányítás, a terep, a fejlődés, a lehetőségek, és ezek összehangoltsága.
Minél inkább át tudja adni azt, hogy a játék elején egy kis csicska semmi vagy, de kemény munkával és legalább 80-150 óra játékkal egy überkatona/mágus/tolvaj/akármi lehetsz, akinek csilivili ritka kék/sárga/lila cuccai vannak, amiket a nemtudom milyen istenek hagytak el magukról a térképen ezen és ezen a veszélyes helyen, amit te arra kalandozva megtaláltál, és ezeknek a cuccoknak és a folyamatosan fejlődő skilljeidnek a segítségével megküzdhetsz a nagyobb, durvább és vérszomjasabb szörnyekkel, amikért egyre nagyobb elismerés jár.
Nekem EZT jelenti az rpg. Emellé kell egy sztori is. De ne akarjuk megváltani a világot...nem lehet. Vagy könyvet írunk, és faszán legalább 500 oldalban kifejezzük, amit mondani akarunk, vagy játékot csinálunk. Szerintem a kettő együtt nem nagyon megy, nekem legalábbis nem nyerte el egy ilyen játék sem a tetszésem. Aranyközép út szerintem nem létezik, mert vagy a játékélmény romlik, vagy a sztori lesz kevés.
Akik olvasnak könyveket azok tudják, hogy igenis kell a 300-400-500-600 oldal egy fasza kis sztori kifejtéséhez, ami a végén olyat üt, hogy 2 napig borsódzik tőle a hátad.
És igen is a kedvenceim között van a Diablo 2-3, a Gothic sorozat, a Morrowind illetve a Skyrim.